جزییات قطع روابط روسیه با این کشور اروپایی

کدخبر: ۵۷۰۶۵۹
سفیر روسیه در لهستان روز یکشنبه در مورد احتمال قطع روابط دیپلماتیک با ورشو گفت: «رهبری ما تصمیم می‌گیرد.»
جزییات قطع روابط روسیه با این کشور اروپایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با اقدامات تنش‌زای لهستان با روسیه، سفیر روسیه در این کشور در زمینه قطع روابط دیپلماتیک با لهستان واکنش نشان داد. 

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «سرگئی آندریف» سفیر روسیه در لهستان روز یکشنبه در مورد احتمال قطع روابط دیپلماتیک  با ورشو گفت: «رهبری ما تصمیم می‌گیرد.»

لهستان روز شنبه با ورود به سفارت روسیه در ورشو بخشی از مدرسه روسیه در این سفارتخانه را تصرف کرد. روسیه  در واکنش  متعهد شد که به تصرف غیرقانونی مدرسه واقع در سفارت خود در «ورشو» از سوی لهستان را پاسخ قاطعی خواهد داد.

 روسیه اعلام کرد که این اقدام لهستان نقض آشکار کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک است. سخنگوی وزارت خارجه لهستان در مورد این حادثه گفت که ساختمان مدرسه سفارت متعلق به دولت لهستان است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات لهستانی با هدف تصرف مدرسه سفارت به محوطه آن حمله کرده‌اند.

در ادامه تنش بین لهستان و روسیه، نخست وزیر لهستان از نصب سیم‌های خاردار در مرز لهستان با منطقه «کالینینگراد» در روسیه خبر داد.

به گزارش وبگاه «یورو نیوز»، «ماتئوش موراویسکی» نخست وزیر لهستان گفت که حصار سیم خارداردر امتداد مرز با منطقه کالینینگراد روسیه دوباره تقویت خواهد شد. وی مدعی شد که  این اقدام برای جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران ضروری است.

نخست وزیر لهستان گفت: «ما در سراسر نوار مرزی، اقدامات فیزیکی و الکترونیکی انجام خواهیم داد.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید