رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به سرزمین‌های اشغالی رفت

کدخبر: ۵۷۰۶۶۹
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اولین سفر رسمی به همراه یک هیات 16 نفره وارد سرزمین‌ های اشغالی شد و قرار است در کنست یا پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی کند.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به سرزمین‌های اشغالی رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مک کارتی پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی گفت که همکاری راهبردی اسرائیل و آمریکا همچنان «قوی» است و این همکاری برای آمریکا اهمیت زیادی دارد.

این اولین سفر مک کارتی جمهوری خواه به سرزمین‌های اشغالی بعنوان رییس مجلس نمایندگان است.

کوین مک‌کارتی همراه با هیاتی از ۱۶ عضو مجلس نمایندگان از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، به دعوت الی اوخانا، رئیس «کنست»، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

هیات همراه مک کارتی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی هستند به گونه‌ای که شش دموکرات در این هیات، تمایلی به مخالفت علنی با سیاست اسرائیل نداشته و از اصلاحات قضایی پیشنهادی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، پیش از سفر به سرزمین های اشغالی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر به اردن با شاه این کشور دیدار و درباره بحران‌های منطقه و جهان گفت وگو کرد.

پادشاه اردن شنبه شب با مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های کنونی در منطقه و جهان را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه دیوان پادشاهی اردن، در این دیدار به دوستی تاریخی و مشارکت راهبردی اردن و آمریکا و سازوکارهای تقویت آنها در زمینه‌های مختلف پرداخته شد.

عبدالله دوم همچنین از حمایت آمریکا و کنگره این کشور از اردن قدردانی و بر اهمیت تقویت همکاری و ادامه هماهنگی در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه و جهان صحبت کردند.

شاه اردن همچنین بر ضرورت تشدید تلاش‌ها برای یافتن چشم انداز سیاسی برای حل مساله فلسطین که راه را برای از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها برای دستیابی به صلح عادلانه و جامع بر اساس راه‌حل دو کشوری هموار کند، تاکید کرد.

جزئیات بیشتری از این دیدار و گفت وگو گزارش نشده است.

شاه اردن فروردین گذشته نیز با هیاتی از کنگره آمریکا به ریاست «کنت کالورت» رئیس کمیته فرعی تخصیص بودجه دفاعی در مجلس نمایندگان دیدار و گفت وگو کرده بود.

سفر مک کارتی به سرزمین های اشغالی پس از اعتراض های گسترده به طرح دولت نتانیاهو برای اصلاحات قضایی انجام می شود که بسیاری از مقامات آمریکایی این طرح را غیردموکراتیک توصیف کردند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به لایحه تغییرات قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید