روسیه لهستان را تهدید کرد/ پاسخ ما به مصادره مدرسه سخت خواهد بود

کدخبر: ۵۷۰۶۷۵
مقام ارشد وزارت خارجه روسیه گفت: مقامات ورشو در پاسخ اقدامات مناسبی را دریافت خواهند کرد. آنها خودشان انتخاب کردند و ما پاسخ خواهیم داد».
روسیه لهستان را تهدید کرد/ پاسخ ما به مصادره مدرسه سخت خواهد بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در کانال تلویزیونی «روسیه-۱» مبنی بر اینکه آیا پاسخ مسکو به اقدامات لهستان بسیار دشوار خواهد بود، گفت: «مقامات ورشو در پاسخ اقدامات مناسبی را دریافت خواهند کرد. آنها خودشان انتخاب کردند و ما پاسخ خواهیم داد».

زاخارووا افزود: «مدرسه اکنون در حال انتقال به یک ساختمان جدید است و چندین روز طول خواهد کشید».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: «ما باید از سفارت روسیه در ورشو به دلیل کاهش کار خود به حداقل ممکن تمجید کنیم».

پیش از این، سرگئی آندریف سفیر روسیه در لهستان گفته بود که روز یکشنبه، کارکنان و مسئولان مدرسه، وسایل مدرسه را از ساختمانی که توسط مقامات لهستانی تصرف شده بود، خارج کردند.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز گذشته در حساب توییتری خود نوشت: «من دلیلی برای حفظ روابط دیپلماتیک با لهستان نمی‌بینم. این کشور نباید برای ما وجود داشته باشد، زیرا در این کشور کسانی در قدرت هستند که به روسیه هراسی مشغولند و اوکراین پر از مزدوران لهستانی است که باید بی رحمانه نابود شوند مثل موش‌های بدبو».

دیلپمات‌های روسیه در ورشو نیز نسبت به انجام اقدامات دیپلماتیک تلافی جویانه هشدار داده و گفتند که روسیه تمام تصمیم‌های لهستان مربوط به مصادره این ساختمان را غیرقانونی می‌داند.

مسئولان امنیتی لهستان بدون اعتنا به اظهارات دیپلمات‌های روس با شکستن درهای مدرسه به ساختمان هجوم بردند، سپس یک زنجیر با یک قفل به درهای مدرسه آویزان کردند تا از برداشتن اموال از مدرسه جلوگیری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید