زلنسکی: من بلدم چگونه تیراندازی کنم/ اگر اسیر روس‌ها شوم مایه شرمساری است

کدخبر: ۵۷۰۹۷۱
زلنسکی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا ممکن است بجای اینکه اسیر شود، از این اسلحه در جهت پایان دادن به زندگی خودش استفاده کند، در جواب گفت: «نه، نه، نه.» «این [برای تیراندازی] به خودم نیست. بلکه قطعا برای شلیک [به دشمن] است.»
زلنسکی: من بلدم چگونه تیراندازی کنم/ اگر اسیر روس‌ها شوم مایه شرمساری است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی گفت اگر نظامیان روسیه در روزهای ابتدایی جنگ به دفتر او در کی‌یف حمله می‌کردند، او و همکارانش هرگز حاضر به تسلیم نبودند و تا لحظه آخر می‌جنگیدند. 

زلنسکی در مصاحبه‌ای که روز شنبه از کانال ۱+۱ اوکراین پخش شد، گفت: «من بلدم چگونه تیراندازی کنم.» رئیس جمهوری اوکراین همچنین مدعی شد که همیشه با خود سلاحی حمل می‌کند و مرتبا با آن تمرین می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا ممکن است بجای اینکه اسیر شود، از این اسلحه در جهت پایان دادن به زندگی خودش استفاده کند، در جواب گفت: «نه، نه، نه.» «این [برای تیراندازی] به خودم نیست. بلکه قطعا برای شلیک [به دشمن] است.»

زلنسکی با اشاره به مراحل آغازین حمله روسیه به اوکراین توضیح داد که اگر او توسط نیروهای روسی به اسارت گرفته می‌شد، همچون یک «لکه ننگ» می‌بود. او گفت «فکرش را بکنید که همه رسانه‌ها تیتر بزنند «رئیس جمهوری اوکراین توسط روس‌ها اسیر شده است؟ این مسلما یک ننگ است و معتقدم که مایه شرمساری می‌بود.»

همزمان با آغاز عملیات نظامی مسکو در فوریه ۲۰۲۲، مقامات اوکراینی ادعا کرده بودند که نیروهای ویژه روسیه تلاش داشتند ضمن نفوذ به کی‌یف، به مقر ریاست جمهوری اوکراین در خیابان «بانکووا» نیز حمله‌ور شوند.

این در حالی است که در روزهای اولیه درگیری، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، به نفتالی بنت نخست‌وزیر وقت رژیم اسرائیل گفته بود که به دنبال تصرف کی‌یف یا کشتن زلنسکی نیست. کرملین هیچ‌گاه این گفته بنت را تایید یا رد نکرد.

نفتالی بنت درباره دیدارش با پوتین در مسکو در ماه مارس ۲۰۲۲ گفته بود که در آن زمان «اطلاع داشتم که زلنسکی در پناهگاهی در معرض تهدید است.» بنت سپس مدعی شد که رئیس جمهوری روسیه به او اطمینان داده است که زلنسکی هدفی برای نیروهای روس نیست.

ظاهرا بنت «بلافاصله» پس از دیدارش با پوتین، با زلنسکی تماس می‌گیرد تا به او اطمینان دهد «پوتین قصد جان [زلنسکی] را ندارد» به گفته بنت تنها «دو ساعت بعد، زلنسکی به دفتر کار خود باز می‌گردد و یک عکس سلفی گرفت». عکسی که بعدها به عنوان نشان شجاعت و عدم ترس او قلمداد شد.

به گزارش یورونیوز ، با حمله روسیه به اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، از کشورش فرار نکرد. در واقع، زلنسکی بارها از خط مقدم جبهه بازدید و با سربازان و غیرنظامیان آسیب‌دیده دیدار کرد. او همچنین بارها و بارها در جلسات و دیدارهای دیپلماتیک به صورت حضوری و ویدئویی شرکت کرد.

زلنسکی در مصاحبه خود این را هم خاطر نشان ساخت که در آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، «جعبه‌های حاوی سلاح و مهمات در قسمت‌های مختلف خیابان بانکووا جاسازی کرده بوده‌اند» تا در صورت ورود نظامیان روس به این خیابان که مقر ریاست جمهوری در آن قرار گرفته است، از خود دفاع کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید