رییس قوه قضاییه: امروز تمام تلاش دشمن این است که وانمود کند مدیران ما کارآمد نیستند

کدخبر: ۵۷۱۵۱۳
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اگر مردم بدانند که مسئولان در راستای رفع دغدغه‌های آنها گام بر می‌دارند به یاری مسئولان می آیند.
رییس قوه قضاییه: امروز تمام تلاش دشمن این است که وانمود کند مدیران ما کارآمد نیستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر خدا را شاکریم که این سعادت را نصیب ما کرد که در استان کردستان حضور پیدا کنیم و امیدواریم این سفر زمینه ساز کاهش بخشی از کاستی‌های قضائی در این استان باشد.

وی افزود: مردم کردستان مردمانی فرهنگی بوده و مشارکتی گسترده و دشمن شکن در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته و شایسته والاترین خدمات هستند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اگر مردم بدانند که مسئولان در راستای رفع دغدغه‌های آنها گام بر می‌دارند به یاری مسئولان می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: دشمن طی چند ماه گذشته برنامه‌های مختلفی برای استان‌های مرزی همچون کردستان طراحی کرده بود که به فضل الهی، کمک مردم، تلاش نهادهای نظامی و امنیتی و دستگاه قضائی این توطئه خنثی شد اما باید از دشمن غافل نشد و از مردم همواره کمک بخواهیم و به مردم توجه کنیم.

وی افزود: اگر همه ما با همدیگر همفکر باشیم و ادراک مشترکی نسبت به مسائل پیدا کنیم شاهد تسریع در امور و رفع کاستی‌ها خواهیم بود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید اولویت‌های توسعه و پیشرفت کردستان در شورای اداری این استان تعریف شود و درک واحدی نسبت به ظرفیت‌ها پیدا شود و راهکارهای عملی بالفعل کردن این ظرفیت‌ها پیدا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: مسئله امنیت و توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری یک ارتباط پیچیده‌ای با هم دارد و اگر امنیت نباشد سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی میسر نمی‌شود و بالعکس اگر وضعیت اقتصادی مردم مناسب نباشد نمی‌توان به وجود امنیت امیدوار بود.

وی تصریح کرد: اکنون باید مسئله معیشت مردم مدنظر قرار گیرد چرا که این مهم بر مسائل فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور اثر منفی می‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: رهبر معظم انقلاب چندین سال است بر مسئله اقتصادی و مهار تورم و افزایش تولید تأکید داشته‌اند لذا باید ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و جغرافیایی برای ارتقای سطح معیشت مردم کردستان به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است کسانی به بهانه سرمایه گذاری بیایند و تسهیلاتی را دریافت کنند تا برای منافع شخصی استفاده کنند لذا باید مواظب باشیم اما این امر نباید موجب شود که هیچ سرمایه گذاری جذب نشود.

رئیس قوه قضائیه از تفویض اختیار به رئیس کل دادگستری کردستان برای پیشبرد امور قضائی، حمایت از فعالان اقتصادی، مبارزه با فساد و رفع موانع تولید در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: امروز تمام تلاش دشمن این است که وانمود کند مدیران ما کارآمد نیستند لذا باید ثابت کنیم که همه مدیران ما توانمند و کارآمد هستند.

وی تأکید کرد: باید از حواشی پرهیز کنیم و اختلاف نظرها به نزاع و درگیری تبدیل نشود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هر وعده‌ای که به مردم می‌دهیم قبل از آن در خصوص عملی شدن آن فکر کنیم و اگر قوه قضائیه در این استان مواردی را مصوب کرده و هنوز انجام نشود در سریع‌ترین زمان ممکن این مهم عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: امشب در شورای عالی قضائی استان نتایج این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: خارج کردن زندان‌ها به خارج از شهرها هم آرزوی ماست و امیدواریم شرایطی فراهم شود که این مهم محقق شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امیدواریم که نمایندگان مجلس با تخصیص اعتباراتی به پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها برای رفع کاستی‌ها در این دو عرصه دستگاه قضائی را یاری رسانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید