سوءاستفاده از کودکان در گوگل و اینستاگرام

کدخبر: ۵۷۱۵۱۹
شرکت‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی ابزارهای قدرتمندی را برای شناسایی و حذف سوءاستفاده آنلاین ایجاد کرده‌اند. افزایش ۲.۷ میلیونی گزارش‌ها عمدتا مرتبط با باج گیری و تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی است.
سوءاستفاده از کودکان در گوگل و اینستاگرام

به گزارش اقتصادنیوز، گزارش‌های سوءاستفاده آنلاین از کودکان در بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی مثل تیک‌تاک، آمازون، ردیت، توییچ و دیسکورد نیز افزایش یافته است.

سوءاستفاده آنلاین از کودکان

بنا به گزارش بلومبرگ، گزارش‌های سوءاستفاده آنلاین از کودکان در سال گذشته در بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی، از جمله اینستاگرام و گوگل آلفابت، افزایش‌ یافته است.

بر اساس گزارش «مرکز ملی کودکان مفقود و مورد سوءاستفاده قرار گرفته» این آمار در شرکت‌های تیک‌تاک، آمازون، ردیت، توییچ و دیسکورد نیز افزایش‌یافته است

زنگ خطر سوءاستفاده جنسی از کودکان

آنگونه که اکوایران گزارش داده، آژانس ایمنی کودکان ایالات متحده بیش از ۳۲ میلیون گزارش مربوط به فریب و اغوای آنلاین، سوءاستفاده جنسی از کودکان و قاچاق جنسی کودکان را در سال ۲۰۲۲ دریافت کرد که حدود ۲.۷ میلیون بیشتر از سال قبل است.

در حالی که محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان بزرگ‌ترین بخش آن بود، افزایش ۸۲ درصدی در گزارش‌های مربوط به فریب آنلاین مشاهده شده است. مرکز کودکان افزایش آمار را به دلیل باج‌گیری جنسی می‌داند که شامل تهدید کودکان به انتشار عکس‌های خاص و باج‌گیری از آنها است.

گزارش‌های دیسکورد بیش از پنج برابر و گزارش‌های گوگل بیش از دو برابر شده و به ۲.۱ میلیون رسیده است. از طرفی گزارش‌های سایر شرکت‌ها از جمله فیس‌بوک و واتس‌اپ و دراپ‌باکس روند نزولی داشتند.

ارائه‌دهندگان خدمات الکترونیکی از نظر قانونی موظف‌اند در صورت اطلاع از موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان به مرکز گزارش دهند. در چند سال گذشته، شرکت‌های فناوری و  رسانه‌های اجتماعی ابزارهای قدرتمندی را برای شناسایی و حذف سوءاستفاده آنلاین ایجاد کرده‌اند.

سخنگویان  ردیت، گرایندر، دیسکورد، آمازون، توییچ، متا و اسنپ چت در مورد افزایش گزارش‌ها گفتند که ساختار پیشرفته‌ای را برای تشخیص سوءاستفاده آنلاین ایجاد کردند و بسیاری همچنین گفتند که متعهد به حذف مطالب هستند.

تیک‌تاک و گوگل بلافاصله به درخواست ما پاسخ ندادند؛ اما سخنگوی مایکروسافت گزارش محتوای ایمنی دیجیتال این شرکت را به اشتراک گذاشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید