جزییات نشست امیرعبداللهیان با کمیسیون کشاورزی

کدخبر: ۵۷۲۲۰۰
امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از نقطه نظرات رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، بر تداوم رایزنی و همفکری بین وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
جزییات نشست امیرعبداللهیان با کمیسیون کشاورزی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بنا به دعوت رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، امروز نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر رئیس و اعضای این کمیسیون با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و مدیران ارشد این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

امیرعبداللهیان در این نشست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در جریان آخرین اقدامات مربوط به پیگیری حقابه هیرمند و گفتگوهای انجام شده با هیأت حاکمه موقت افغانستان در این زمینه قرار داد و بر فعال شدن دیپلماسی پارلمانی و لزوم بهره مندی از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها برای حل مسئله آب تاکید کرد.

در این نشست همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه در زمینه تجارت خارجی، گسترش صادرات غیر نفتی ازجمله صادرات محصولات کشاورزی، بهره مندی از کشت فرا سرزمینی و چالش‌ها و فرصت‌ها در این زمینه و همکاری با وزارت صمت جهت برگزاری اکسپو ایران با حضور گسترده تجار و شرکت‌های خارجی ارائه کرد.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز هر یک نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در حوزه‌های مختلف مرتبط با رودخانه‌های مرزی، حقابه هیرمند، امنیت غذایی و کشت فراسرزمینی مطرح کردند.

امیرعبداللهیان در پایان این نشست هم اندیشی، ضمن قدردانی از نقطه نظرات رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، بر تداوم رایزنی و همفکری بین وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید