درخواست فرانسه برای تروریستی خواندن «واگنر»

کدخبر: ۵۷۲۶۸۸
مجلس ملی فرانسه امروز سه‌ شنبه قطعنامه‌ ای را علیه ارتش خصوصی واگنر وابسته به مسکو مورد رأی گیری قرار داد و آن را تصویب کرد.
درخواست فرانسه برای تروریستی خواندن «واگنر»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر پارلمان فرانسه امروز با تصویب قطعنامه‌ای از پاریس و اتحادیه اروپا خواست تا ارتش خصوصی واگنر وابسته به مسکو را تروریستی اعلام کنند.

بر اساس اعلام این رسانه، پارلمان فرانسه در قطعنامه خود از مقامات این کشور و نیز اتحادیه اروپا درخواست کرد تا واگنر (PMC) را به فهرست سازمان های تروریستی خود اضافه کنند.

در این قطعنامه بدون اشاره به تنش آفرینی های اوکراین و محور غرب علیه مسکو، از اقدامات واگنر در جنگ اوکراین و کشورهای آفریقایی انتقاد شده است.

این در حالیست که فرمانده ارتش خصوصی روسیه «واگنر» پیشتر از تشدید تجمع نظامیان اوکراینی در شهر باخموت خبر داده بود.

«یوگنی پریگوژین» فرمانده ارتش واگنر در اظهاراتی عنوان کرد که نیروهای مسلح اوکراین هر روز از ۴۰۰ تا ۶۰۰ نظامی را به باخموت می‌آورند و هر روز همین تعداد نظامی را از دست می‌دهند.

فرمانده ارتش واگنر تاکید کرد: پشت سر ما باخموت است، تقریباً ۲.۵ کیلومتر باقی مانده است و شهر (به زودی) تصرف خواهد شد.

پریگوژین ادامه داد که نیروهای اوکراینی هر روز ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر را وارد باخموت می‌کنند، آنها روزانه تقریباً همین تعداد نظامی را از دست می‌دهند. واحدهای واگنر به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهند.

به گفته این مقام ارتش واگنر، ارتش اوکراین مهمات توپخانه‌ای را در نبرد بکار گرفته است. شمار کافی خودروهای زرهی مختلف ساخت خارجی و نیز تعداد زیادی پهپاد نیز در دست نظامیان اوکراینی است. دشمن به خوبی مجهز است، به خوبی آموزش دیده است، مانند یک واحد عمل می‌کند و بنابراین نیروهای واگنر نیز به پیش می‌روند.

از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، شهر باخموت در منطقه دونتسک، یکی از اهداف اصلی نیروهای روسیه بوده و به کانون درگیری‌ها بدل شده است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید