رئیس واگنر به پوتین هشدار داد/ به ژنرال‌های ارشد خود اعتماد نکن

کدخبر: ۵۷۲۶۹۳
رئیس واگنر با هشدار نسبت به این موضوع که در صورت حمله اوکراین به روسیه، ارتش روسیه نمی‌تواند از کشور دفاع کند، تاکید کرد: ژنرال‌های روسی در تلاش برای فریب دادن پوتین هستند.
رئیس واگنر به پوتین هشدار داد/ به ژنرال‌های ارشد خود اعتماد نکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر در بحبوحه تشدید شکاف بین این گروه و ژنرال‌های کرملین، به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داد که به ژنرال‌های ارشد خود اعتماد نکند.

پریگوژین عصر سه‌شنبه در ویدئویی که در تلگرام منتشر شد، توانایی دولت روسیه برای محافظت از کشور در برابر حمله متقابل اوکراین را زیر سوال برد.

رئیس واگنر گفت: امروز یکی از یگان‌های وزارت دفاع در یکی از جناح‌های ما با فرار خود، در خط مقدم نبرد حفره امنیتی ایجاد کرد.

پریگوژین که روز جمعه تهدید کرده بود اگر مهمات کافی از مسکو دریافت نکند، نیروهایش را روز ۱۰ ماه مه (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت) از باخموت خارج خواهد کرد، بار دیگر این تهدید خود را تکرار کرد و افزود: این واقعا بد است، اگر اوضاع به همین منوال پیش برود ما نمی‌توانیم بجنگیم.

وی خطاب به ژنرال‌های روسیه تاکید کرد: اگر در انجام وظایف خود قصد فریب فرمانده کل (پوتین) را داشته باشید، وی شما را مجازات خواهد کرد.

پریگوژین افزود: همچنین اگر به خاطر قصور شما در انجام وظایف خود، روسیه در این جنگ با شکست مواجه شود، مردم روسیه با عصبانیت از نتیجه حاصل از این جنگ، شما را مجازات خواهند کرد.

رئیس گروه واگنر روز جمعه در یک کلیپ ویدئویی غیرعادی، با عصبانیت بسیار به سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و ژنرال والری گراسیموف رئیس نیروهای مسلح این کشور حمله کرد.

وی پس از ضبط ویدئو در میدانی مملو از اجساد و سرزنش فرماندهان ارشد دفاعی روسیه برای تلفاتی که این گروه خصوصی نظامی متحمل آن شده است، گفت: اینها پسران واگنر هستند که امروز کشته شدند. خون آنها هنوز تازه است.

پریگوژین در این کلیپ افزود: آنها به عنوان داوطلب به اینجا آمدند و دارند می‌میرند.

وی صبح جمعه نیز در کلیپی جداگانه گفت که نیروهای واگنر هفته آینده شهر باخموت در شرق اوکراین را به دلیل کمبود مهمات ترک خواهند کرد.

پریگوژین در این کلیپ دو دقیقه‌ای نیز در حالی که وزیر دفاع و رئیس نیروهای مسلح روسیه را مورد خطاب قرار می‌دهد، فریاد می‌زند: مهمات ما کجاست؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید