هشدار هواشناسی / این شهر در گرد و غبار فرو رفت

کدخبر: ۵۷۳۵۲۱
اقتصادنیوز: ورود سامانه‌ای ناپایدار و یک توده هوای غبارآلود که از صبح شنبه قصرشیرین را فراگرفت، دید افقی در این شهرستان مرزی را کاهش داد.
هشدار هواشناسی / این شهر در گرد و غبار فرو رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، « محمد حیدری» با اعلام این خبر افزود: دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین هشت هزار و ۸۰۰متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر بوده و این نشان از شدت آلودگی این منطقه است.

سرنوشت گروگان میانسال گلستانی پس از ۷۸ روز

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه سامانه ناپایدار و گرد و خاک موجود در هوا تا اواخر امشب بر جو منطقه حاکم است و از فردا صبح نیز شاهد توده جدیدی از گرد و خاک در منطقه خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: طبق توصیه های کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند و در صورت تداوم گرد و غبار ستاد مدیریت بحران در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.

حیدری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۱۳ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین و ۶ روز در اردیبهشت ماه جاری است.

وی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری در قصرشیرین ۳۷۵ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تاکنون) ۱۷۵ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید