حمله بایدن به ترامپ: نیروهای اهریمنی فکر می‌کنند که می‌توانند آینده آمریکا را تعیین کنند

کدخبر: ۵۷۳۶۶۶
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که نژادپرستی سفیدپوستان، خطرناک‌ترین تهدید علیه جامعه آمریکایی است و «نیروهای اهریمنی» فکر می‌کنند که می‌توانند آینده آمریکا را تعیین کنند.
حمله بایدن به ترامپ: نیروهای اهریمنی فکر می‌کنند که می‌توانند آینده آمریکا را تعیین کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در واشنگتن برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه هوارد، نژادپرستی سفیدپوستان را خطرناک‌ترین تهدید علیه این کشور عنوان کرد.

بایدن گفت: خطرناک‌ترین تهدید علیه کشور ما، باور به برتری نژاد سفید است. و به این دلیل که اکنون در یک مرکز آموزش عالی با تاریخچه میزبانی از سیاهپوستان حضور دارم، این حرف را نمی‌زنم بلکه هر جا که بروم، حرفم همین است.

وی بدون نام بردن از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در اشاره‌ای تلویحی به اظهارات قبلی او برای پیوند دادن ترامپ با عناصر نژادپرستی در جامعه آمریکایی، گفت که کارزار انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و این انتخابات مشخص خواهد کرد که آیا عدالت بر نفرت، ترس و خشونت پیروز خواهد شد یا خیر.

وی تاکید کرد: افرادی هستند که مردم را به جان یکدیگر می‌اندازند و برای از دست ندادن قدرت، هر کاری که در توان داشته باشند، هرچند غیراخلاقی و مذبوحانه را انجام می‌دهند. این انتخابات، نبرد آسانی نخواهد بود اما این را می‌دانم که قدیمی‌ترین و اهریمنی‌ترین نیروها باور دارند که سرنوشت آمریکا را تعیین خواهند کرد اما سخت در اشتباه هستند. ما آینده آمریکا را تعیین خواهیم کرد. شما (سیاه‌پوستان) این کار را خواهید کرد.

رئیس جمهور آمریکا با به تصویر کشیدن دورنمایی نگران‌کننده از سیاست ملی این کشور، به موضوعات و تهدیدهای متوجه دمکراسی آمریکایی، سرکوب تاریخ سیاه‌پوستان و ترویج خشونت اشاره کرد و گفت: وقتی که فارغ‌التحصیل شدم، فکر می‌کردم می‌توانم نفرت را شکست دهم اما نفرت هرگز از بین نرفت و فقط خودش را پنهان کرده است.

وی افزود: و زمانی‌که اکسیژن به آن برسد، دوباره بیرون می‌آید. به همین دلیل است که به این واقعیت باور داریم که «سکوت کردن خودخواهی است.» می‌دانیم که تاریخ آمریکا همیشه گل‌وبلبل نبوده است. از همان ابتدا، با کشمکش همراه بوده و هست.

این نخستین باری نیست که بایدن از نژادپرستی سفیدپوستان انتقاد می‌کند. او پیش‌تر در چندین سخنرانی درباره چنین معضلی که گریبان‌گیر آمریکا است، صحبت کرده بود که از جمله حوادث ناشی از نژادپرستی، می‌توان به تیراندازی جمعی پارسال در سوپرمارکتی در نیوریورک اشاره کرد که در جریان آن مردی سفیدپوست ۱۰ نفر را کشت و در فوریه به حبس ابد محکوم شد. اداره تحقیقات فدرال آمریکا (ای‌بی‌آی) و سایر نهادهای دولتی این کشور در سال‌های اخیر به دفعات درباره تهدیدهای ناشی از افراط‌گرایان نژادپرست هشدار داده است.

بایدن ۸۰ ساله به‌تازگی به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرد و با انتشار ویدئویی گفت که باید «کار ناتمام را تمام کند.» پیش‌تر ترامپ نیز نامزدی خود را اعلام کرده بود. ران دی‌سانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا نیز اعلام نامزدی کرده بود و این سه نفر، رقبای اصلی در انتخابات سال آینده خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید