کیسینجر: آمریکا و چین بزرگترین تهدید برای جهان است

کدخبر: ۵۷۴۴۴۲
وزیر خارجه سابق آمریکا، ضمن توصیف دولت‌های واشنگتن و پکن به‌عنوان بزرگترین تهدیدها برای جهان، گفت که درگیری این دو کشور پتانسیل نابودی بشریت را دارد.
کیسینجر: آمریکا و چین بزرگترین تهدید برای جهان است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سابق آمریکا معتقد است که این کشور به همراه چین، بزرگترین تهدید برای جهان است.

کیسینجر در مصاحبه با نشریه «اکونوموسیت» در پاسخ به این سوال که آیا این امکان برای دو آمریکا و چین وجود دارد که روابطی ایجاد کنند تا به کاهش خطر درگیری‌ها کمک کند، گفت: «اگر رؤسای جمهور آمریکا و چین ملاقات کنند، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که بزرگترین خطر برای جهان در حال حاضر ما دو کشور هستیم».

وی در ادامه افزود: «به این معنا که ما (آمریکا و چین) پتانسیل نابودی بشریت را داریم. ما باید بین خود توافق کنیم که سعی کنیم از چنین وضعیتی اجتناب کنیم».

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین اظهار داشت که اوکراین باید در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پذیرفته شود زیرا به کشوری با بهترین سلاح‌ها و کم‌تجربه‌ترین رهبری تبدیل شده است.

کیسینجر با بیان اینکه روسیه دیگر یک تهدید متعارف نیست، توضیح داد که از سوی دیگر اوکراین به‌طور فعال خود را با بهترین سلاح‌های اروپا و کمترین تجربه رهبری راهبردی در این قاره تبدیل می‌کند.

وی همچنین تحلیل کرد که اگر عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به نفع مسکو تمام نشود، جهان با یک روسیه ناراضی و همچنین یک اوکراین ناراضی روبه‌رو خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک