اظهارات جدید آمریکا درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۷۰۴۵۵
نانسی پلوسی در مصاحبه‌ای تاکید کرد که از نظر وی و آمریکایی‌ها، اوکراین در جنگ با روسیه باید به هر قیمتی پیروز شود.
اظهارات جدید آمریکا درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از آسوشیتدپرس، پس از آغاز جنگ اوکراین و روسیه، پلوسی رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا جزء اولین دولتمردان آمریکایی بود که به کی‌یف سفر کرد.

پلوسی که ۱۱ اردیبهشت سال گذشته (اول ماه مه) به اوکراین سفر و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور دیدار کرده بود روز شنبه و به مناسبت یک سالگی آن سفر مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس انجام داد.

وی در این مصاحبه گفت: ما باید برنده شویم و این جنگ را به خاطر مردم اوکراین و برای کشور خودمان به یک نتیجه مثبت برسانیم. اکنون در جهان بین دموکراسی و خودکامگی جنگی وجود دارد که جلوه آن در برهه کنونی در اوکراین است.

پلوسی همچنین به آسوشیتدپرس افزود: حمایت از اوکراین در هر دو مجلس آمریکا و از سوی هر دو حزب وجود داشته است. مردم آمریکا از دموکراسی در اوکراین حمایت می‌کنند و من معتقدم تا زمانی که نیاز به حمایت از دموکراسی داشته باشیم و تا زمانی که برای پیروزی لازم باشد، به حمایت خود ادامه خواهیم داد.

رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا در ویدئویی که در سفر سال گذشته‌اش به اوکراین منتشر شد، خطاب به زلنسکی گفت: جنگ شما مبارزه همه ما است.

 رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

از برگزاری دور اول و دوم گفت‌ وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین در هفته نخست این درگیری‌ها تا آخرین روزها و ساعت‌های سال ۲۰۲۲ که از یک طرف مسکو برای ادامه مذاکرات اعلام آمادگی می‌کرد و کی‌یف در واشنگتن به دنبال دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر برای ادامه جنگ بود گرفته، تا هفته نخست سال جدید میلادی که پیشنهاد آتش‌بس یک‌جانبه روسیه از طرف اوکراین رد شد و اروپا از ارسال سامانه‌های جدید نظامی به اوکراین پرده برداشت؛ تاکنون دورنمایی برای صلح دیده نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید