فقدان استراتژی مرحله دوم

سردرگمی در کمپین قلیچداراوغلو

کدخبر: ۵۷۴۸۱۵
اقتصادنیوز: حزب جمهوری‌خواه خلق استراتژی مشخصی برای دور دوم انتخابات تدوین نکرده و اکنون در مرحله نهایی کردن نقشه راه است.
سردرگمی در کمپین  قلیچداراوغلو

به گزارش اقتصادنیوز، کمال قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون ریاست جمهوری ترکیه، پس از شکست در دور اول انتخابات مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، تیم مبارزات انتخاباتی خود را تغییر داد.

تصمیم قاطع آقاکمال

منابع میدل‌ایست آی گفته‌اند که شهردار استانبول، اکرم امام اوغلو، قرار است نقش برجسته‌تری در شکل دادن به استراتژی جدید انتخاباتی قیلیچداراوغلو ایفا کند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اردوغان 49.5 درصد از آرا را در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری را کسب کرد و فاصله قابل توجهی از قیلیچداراوغلو با 44.9 درصد آرا به دست آورد. دور دوم انتخابات برای تاریخ 28 می برنامه‌ریزی شده است.

قیلیچداراوغلو پس از انتخابات، با برکناری اونورسال آدیگوزل، معاون رئیس حزب جمهوری خواه خلق که رهبری ستاد انتخاباتی، تیم تبلیغاتی و مسئولیت نظارت بر آرا را بر عهده داشت، سعی کرد قاطعانه عمل کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در شب انتخابات در درون حزب سردرگمی حاکم بود و خشم قیلیچداراوغلو را برانگیخت.

قیلیچداراوغلو هم‌چنین تصمیم گرفت که قرارداد خود را با شرکتی به ریاست علی کریمیتچی اوغلو و آکان عبدالله که کمپین انتخاباتی او را مدیریت می‌کرد، تمدید نکند.

یک منبع به میدل‌ایست‌آی گفته: «قرارداد ما با این شرکت به پایان رسید. از آن‌جایی که ما نتوانستیم در دور اول پیروزی را کسب کنیم، تصمیم گرفتیم آن را تمدید نکنیم»

ظهور امام‌اوغلو

بعداً در همان روز، با ظهور شهردار استانبول، اکرم امام اوغلو -سیاستمدار برجسته که در درون حزب نفوذ زیادی دارد- برای رهبری کمپین قیلیچداراوغلو، چرخش شگفت‌انگیز دیگری رخ داد.

امام اوغلو در سال 2019 با اجرای یک کمپین موفق علیه حزب عدالت و توسعه اردوغان در استانبول به موفقیت قابل توجهی دست یافت و در نهایت شهرداری این شهر را کسب کرد به چند دهه کنترل این حزب بر این شهر  پایان داد.

به گفته منابع، کنان کافتانجی اوغلو، رئیس شاخه حزب جمهوری‌خواه خلق در استانبول نیز انتظار می‌رود در دور آتی نقش مؤثرتری ایفا کند.منبع دیگری به میدل‌ایست آی گفته: «تیم مشاوران او در حالی که ما صحبت می کنیم در مقر کمپین مستقر هستند».

فقدان استراتژی مرحله دوم

به گفته منبع میدل‌ایست آی، امام اوغلو از مشاوران خود استفاده خواهد کرد که در حال حاضر در آژانس برنامه‌ریزی استانبول، یکی از شرکت‌های تابعه شهرداری استانبول، که توسط امراه ساهان و مشاور او گوخان گونایدین رهبری می شود، کار می‌کنند.

در همین حال، دو منبع آگاه با تحولات اخیر فاش کردند که حزب جمهوری‌خواه خلق استراتژی مشخصی برای دور دوم انتخابات تدوین نکرده و اکنون در مرحله نهایی کردن نقشه راه است.

از سوی دیگر، اردوغان پیش از این به نمایندگان تازه منتخب پارلمان دستور داده تا در حوزه‌های انتخاباتی خود باقی بمانند و تا دور دوم به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دهند.

به نظر می‌رسد قلیچداراوغلو هم درصدد است کمپین شدیدتری را راه‌اندازی کند و به طور خاص 5.2 میلیون رای دهندگانی که برای اولین بار رای داده‌اند و رای دهندگان جوان را هدف قرار دهد.

قیلیچداراوغلو در پیامی خطاب به رای‌دهندگان جوان در توییتر نوشت: «کسانی که خواهان تغییر هستند از کسانی که در کشور ما تغییر نمی‌خواهند بیشتر است. شما حتی پول کافی برای نیازهای اولیه از جمله خرید یک فنجان قهوه ندارید. لذت شما از زندگی دزدیده شده است، اما جوانی باید با آسودگی باشد، که آن‌ها نگذاشتند حتی یک روز هم این را تجربه کنید».

هم‌چنین قیلیچداراوغلو، مهمت علی یوکسل، یکی از مقامات حزب از منطقه فقیرنشین کاگیتانه استانبول را به عنوان مشاور خود در امور انتخابات و تبلیغات انتخاباتی منصوب کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید