تلاش راهبردی آنکارا برای خروج از انزوا

جزئیات توافق جدید ترکیه و امارات/ تجارت 40 میلیارد دلاری در راه است

کدخبر: ۵۷۷۹۶۳
ثانی الزیودی، وزیر تجارت بین‌المللی امارات متحده عربی با انتشار پیامی در توئیتر از توافقنامه میان ابوظبی و آنکارا خبر داد و نوشت که این قرارداد فصل تازه ای از همکاری در دوستی دیرینه‌مان را نشان می دهد.
جزئیات توافق جدید ترکیه و امارات/ تجارت 40 میلیارد دلاری در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو‌ایران، امارات متحده عربی و ترکیه توافقنامه همکاری را با هدف افزایش تجارت دوجانبه به ارزش 40 میلیارد دلار در مدت زمانی پنج سال تصویب کردند.

به نوشته وبگاه المانیتور، ثانی الزیودی، وزیر تجارت بین‌المللی امارات متحده عربی با انتشار پیامی در توئیتر از این توافقنامه خبر داد و نوشت که این قرارداد فصل تازه ای از همکاری در دوستی دیرینه‌مان را نشان می دهد. او افزود که چنین توافقی به افزایش تجارت دوجانبه غیر نفتی میان کشورها در پنج سال آینده به بیش از 40 میلیارد دلار کمک خواهد کرد.

تصویب چنین توافقی توسط ابوظبی تنها چند روز بعد از پیروزی دوباره رجب طیب اردوغان انجام شد.

 ترکیه این توافق را ماه آوریل پس از آن که توسط اردغان و همتای اماراتی‌اش امضا شد، تصویب کرد. شیخ محمد بن زاید، رهبر امارات یکی از نخستین رهبران جهان بود که پیروزی اردوغان در دومین دور کارزار انتخاباتی را به او تبریک گفت. او حتی پیش از پیروزی رسمی رئیس جمهوری ترکیه با انتشار پیامی در توئیترش نوشت که ما مشتاقانه منتظر همکاری برای تقویت مشارکت استراتژیک میان دو کشور هستیم.

مذاکرات در باب این توافق در سال 2021 به عنوان بخشی از سفر تاریخی ولیعهد به ترکیه در سال 2021 آغاز شد. این سفر بر گرم شدن روابط دیپلماتیک دوجانبه میان طرفین  پس از سال ها مهر تایید زد. آنکارا در تلاش برای غلبه بر انزوای منطقه‌ای‌اش و جذب منابع مالی مورد نیاز خلیج فارس در شرایطی که با یکی از رقبای منطقه ای پیشین چون عربستان، مصر و امارات روبرو است، تلاش هایی را جهت بازگردان و احیای روابط خود با این گروه از بازیگران آغاز کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید