مرگ دردناک 2 نوجوان ورزشکار در ایذه/ ماجرا چه بود؟

کدخبر: ۵۷۸۴۶۹
2 ورزشکار نوجوان ایذه در مال آقا قلعه تل باغملک جان باختند.
مرگ دردناک 2 نوجوان ورزشکار در ایذه/ ماجرا چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه در پی غرق شدن دو ورزشکار نوجوان این شهر در مال آقا قلعه تل باغملک، توضیحاتی ارائه داد. 

هوشنگ حاتمی، رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه با تسلیت فوت این دو برادر نوجوان به خانواده آن‌ها، اظهارکرد: این حادثه روز گذشته دوشنبه «۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۲» رخ داد که یکی از باشگاه‌داران قدیمی و با سابقه ایذه، اقدام به بردن ورزشکاران خود به اردوی تفریحی در منطقه مال آقا باغملک داشت. 

رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه ادامه داد: باشگاه مجوز  فعالیت رسمی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان را دارد اما مجوزی برای بردن ورزشکاران به اردوی تفریحی نداشت. هر ساله و به صورت مکرر به باشگاه های ورزشی شهرستان اعلام می کنیم که اگر قرار است اعضای باشگاه خود را به اردو ببرند باید مجوز بگیرند که برخی باشگاه ها سهل انگاری می کنند. 

رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه گفت: البته ما این مجوز را هم با سخت گیری و به ندرت و در صورتی که نخواهند اردوی خود را در مناطق خطرناک و حریم رودخانه ها برپا کنند، می دهیم و کلا این باشگاه ورزشی اقدام به اخذ مجوز نداشت. 

او بیان کرد: انتظار داریم نهادهای مربوطه نسبت به ایمن سازی حریم رودخانه های استان باتوجه به ماهیت توریستی و گردشگری این مناطق اقدام کنند. این مناطق در ایذه و شهرهای اطراف بسیار هستند و نمی توان مانع تفریح علاقه مندان شد اما می توان شرایط مناسب و ایمن را فراهم کرد. امیدوارم با ایجاد چنین شرایطی دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم تا مثل حادثه اخیر یک خانواده، دو فرزند نوجوان خود را از دست ندهد. 

حاتمی با اشاره به بازدید مکرر از باشگاه های ورزشی، عنوان کرد: باتوجه به حادثه رخ داده، از این به بعد نیز بازرسی ما از باشگاه های ورزشی نسبت به قبل سخت گیرانه تر خواهد بود. این حادثه یک تلنگر برای ما و باشگاه داران بود. 

رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه همچنین با بیان اینکه در این شهر تنها یک استخر وجود دارد که آن هم از سال ۹۸ بعد از وقوع کرونا از مدار خارج شد، گفت: علت تعطیلی استخر فرسودگی است، البته با همت فرمانداری و شهرداری کار بازسازی استخر آغاز شده و همت بر این است که مرداد یا تیرماه به مدار برگردد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید