امیرعبداللهیان توئیت جدید زد/ قدرت بازدارندگی ایران، تضمین‌کننده امنیت منطقه است

کدخبر: ۵۷۸۶۱۹
امیرعبداللهیان نوشت: قدرت بازدارندگی ایران، تضمین کننده امنیت و صلح پایدار منطقه است و توسعه روابط دوستانه و شراکت سازنده با همسایگان با جدیت تداوم خواهد یافت.
 امیرعبداللهیان توئیت جدید زد/ قدرت بازدارندگی ایران، تضمین‌کننده امنیت منطقه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس موشک هایپرسونیک «فتاح» صبح امروز (سه‌شنبه) ۱۶ خرداد ماه با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (سه‌شنبه) ۱۶ خرداد ماه در توئیتر نوشت: استمرار دیپلماسی عزتمندانه در روابط خارجی همزمان با تقویت اقتدار نظامی و دفاعی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای ⁧‫ایران عزیز‬⁩ است.

وی افزود: قدرت بازدارندگی ایران، تضمین کننده امنیت و صلح پایدار منطقه است و توسعه روابط دوستانه و شراکت سازنده با همسایگان با جدیت تداوم خواهد یافت.

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند. این نوع موشک‌ جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که امروزه توسط کشورهای همچون آمریکا، روسیه و چین تولید و به کارگرفته می‌شوند.

این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید