هشدار؛ بعد از غذا سریع مسواک نزنید!

کدخبر: ۵۷۹۳۳۷
اقتصادنیوز: متخصصان هشدار دادند سریع مسواک زدن بعد از وعده‌های غذایی و افراط در انجام این کار نه تنها برای دندان‌ها سودی ندارد بلکه ممکن است باعث تشدید آسیب رساندن به آنها شود.
هشدار؛ بعد از غذا سریع مسواک نزنید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت‌نیوز، دکتر نوشین کرمانی، جراح و دندانپزشک عنوان کرد: برخی از مردم اصلاً مسواک نمی‌زنند اما برخی دیگر در تمیز کردن دندان‌هایشان افراط می‌کنند و به خصوص بعد از خوردن یک وعده غذای سنگین به سرعت سراغ مسواک خود می‌روند.

کشف جسد ۲ زن بعد از گذشت 3 سال+جزئیات

وی در ادامه مطلب خود افزود: متخصصان هشدار دادند سریع مسواک زدن بعد از وعده‌های غذایی و افراط در انجام این کار نه تنها برای دندان‌ها سودی ندارد بلکه ممکن است باعث تشدید آسیب رساندن به آنها شود.

کرمانی تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد اگر در فاصله زمانی نیم ساعت بعد از خوردن غذا یا نوشیدن یک فنجان قهوه مسواک بزنید به طور حتم به دندان‌هایتان آسیب وارد می‌شود.

 

وی اظهار کرد: بعد از خوردن و نوشیدن اسید تولید شده در دهان، به داخل مینای دندان‌ها نفوذ پیدا می‌کند. بنابراین اگر ۲۰ دقیقه بعد از پایان غذا مسواک بزنید، اسید با قدرت بیشتری نفوذ پیدا کرده و سرعت خراب شدن آن را چند برابر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین بهتر است تا نیم ساعت بعد از خوردن و نوشیدن غذاهای معمولی و تا یک ساعت بعد از خوردن غذاهای تند یا پر ادویه مسواک زدن را به تعویق بیندازید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید