هوای کشور از چه زمانی گرم تر می شود؟

کدخبر: ۵۸۱۸۵۸
صادق ضیائیان گفت: طی سه روز آینده به ویژه طی روز یکشنبه (چهارم تیرماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه ها و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.
هوای کشور از چه زمانی گرم تر می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که در هفته جاری دما در نیمه شمالی کشور به تدریج افزایش می‌یابد و افزایش دما در شمال غرب محسوس خواهد بود.

صادق ضیائیان  درباره وضعیت جوی استان‌ها طی روزهای آینده اظهار کرد:  پیش بینی کلی بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری  نشان داد که امروز و فردا (دوم و سوم تیرماه) در شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال تگرگ و در برخی نقاط واقع در استان های ساحلی دریای خزر به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات رگبار پراکنده رخ می دهد.

وی با بیان اینکه یکشنبه (چهارم تیرماه) در برخی مناطق واقع در مازندران، گلستان و دامنه‌ها و ارتفاعات تهران و البرز و دوشنبه (پنجم تیرماه) در دامنه‌ها و ارتفاعات تهران و البرز شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود، گفت: همچنین طی سه روز آینده به ویژه طی روز یکشنبه (چهارم تیرماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه ها و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه (پنجم و ششم تیرماه) در برخی مناطق نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب کرمان به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک پیش بینی می شود. طی سه روز آینده در مناطقی از شمال شرق، شرق، بخشهایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردو خاک رخ می دهد دوشنبه و سه شنبه (پنجم و ششم تیرماه) این وضعیت در شرق و شمال شرق بویژه در منطقه زابل و نوار مرزی شرق کشور پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: لازم به ذکر است طی پنج روز آینده در جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور در بعضی ساعات سرعت وزش باد افزایش می یابد امروز و فردا (دوم و سوم تیرماه) خیزش گردوخاک در این مناطق دور از انتظار نمی باشد و  دوشنبه و سه شنبه (پنجم و ششم تیرماه) دما در نیمه شمالی کشور به تدریج افزایش می یابد و افزایش دما در شمال غرب محسوس خواهد بود.

وی تاکید کرد: طی روزهای آینده آینده دریای عمان از امروز تا دوشنبه (دوم تا پنجم تیرماه) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است و دریای خزر نیز جمعه و شنبه (دوم و سوم تیرماه) به نسبت مواج است.

ضیائیان در ادامه درباره وضعیت جوی استان تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز (۲تیرماه)  صاف گاهی وزش باد و در برخی ساعات غبار رقیق با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (۳ تیرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید