آمریکا: توافق هسته‌ای با ایران روی میز نیست!

کدخبر: ۵۸۲۹۷۸
روز چهارشنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که هیچ توافق هسته‌ای جدیدی با ایران روی میز نیست.
آمریکا: توافق هسته‌ای با ایران روی میز نیست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده طی نشستی در شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: «حتی با وجود اینکه ما همچنان مایل به کشف راه‌های دیپلماتیک هستیم، اما هیچ توافقی در آینده نزدیک وجود ندارد». بلینکن درباره آینده روابط با تهران اذعان کرد: «ما بر اساس اقدامات آن‌ها تصمیم خواهیم گرفت». او هم‌چنین از ایران خواست که هیچ اقدامی علیه ایالات متحده در خاورمیانه که تنش‌ها را بیش از این تشدید کند، انجام ندهد.

فوری/ مذاکرات ایران و آمریکا متوقف شد

چرا اکبر طبری در زندان نیست؟

رای قاطع نمایندگان به تعطیلی شنبه

به نوشته خبرگزاری فرانسه، جو بایدن با امید به بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران که توسط دونالد ترامپ کنار گذاشته شده بود، به قدرت رسید. اما مذاکرات با میانجیگری اتحادیه اروپا شکست خورد و اعتراضات در ایران، واشنگتن را به طور فزاینده‌ای برای دستیابی به توافق با تهران مردد کرد.

با این حال، دیپلمات‌ها گفته‌اند که در ماه‌های اخیر، مذاکرات غیرمستقیم بی‌سر‌وصدا با میانجی‌گری عمان و با تمرکز بیشتر بر وضعیت زندانیان آمریکایی در ایران، از سر گرفته شده بود. گفت‌وگوها در مورد بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به دلیل اختلافات در مورد میزان لغو تحریم‌ها علیه ایران شکست خورد.

بلینکن گفت که دولت بایدن با قدرت‌های اروپایی و همچنین رقبای خود یعنی چین و روسیه با حسن نیت برای بازگرداندن برجام تلاش کردند و برای مدتی «این مسئله ممکن به نظر می‌رسید». او گفت: «ایران یا نتوانست یا نمی‌خواست کاری را که برای بازگشت به تعهدات لازم بود انجام دهد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید