هاشمی‌ رفسنجانی روز ترور شهید بهشتی کجا بود؟

کدخبر: ۵۸۲۹۹۰
روزنامه آمان ملی به بازخوانی بخشی از تاریخ درباره جلسه حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ پرداخته است.
هاشمی‌ رفسنجانی روز ترور شهید بهشتی کجا بود؟

به گزارش اقتصادنیوز ، روزنامه آرمان ملی به این شبهه پاسخ داده که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در روز ترور شهید بهشتی و انفجار در جلسه حزب جمهوری اسلامی کجا بود.

برخی سال‌هاست سعی دارند با طرح این سوال که چرا آیت ا... هاشمی در 7 تیر 60 در جلسه حزب جمهوری اسلامی حضور نداشت، به ایراد تردیدهایی بپردازند. مثلا مشرق نوشته بود: «روز قبل و ساعت‌های پیش از انفجار حزب جمهوری اسلامی پیش آمده بود اینکه برخی از مقامات شب قبل از حادثه به دلایلی معذور برای حضور در جلسه بودند و تعدادی نیز پیش از انفجار مکان حزب را ترک کرده بودند.

خودروی زیرپای مدیر خودروسازی بزرگ کشور فاش شد

رای قاطع نمایندگان به تعطیلی شنبه

برخی تعمدا قصد داشتند تا با ایجاد چنین شبهاتی و اتهام‌زنی به برخی مقامات ارشد کشور، مسیر تحقیقات را منحرف سازند که در نهایت نیز با کشف سرنخ‌هایی از کلاهی و سازمان مجاهدین، مشخص شد این انفجار با هدایت آنها صورت گرفته است.»

این روزنامه افزوده است: آیت‌الله هاشمی بارها به این ابهام پاسخ داد مانند سال 92 در مجمع تشخیص که گفت: « قرار بود علاوه بر آیت‌الله دکتر بهشتی، روسای قوای دیگر هم در جلسه باشند که آیت الله خامنه‌ای روز قبل در یک حادثه تروریستی دیگر مورد سوء قصد قرار گرفته بودند، دکتر باهنر هم در آخرین لحظات قبل از شروع جلسه به پیشنهاد دکتر بهشتی وارد سالن نشدند و من هم طبق تماس تلفنی پزشکان درخصوص آیت‌الله خامنه‌ای به بیمارستان رفته بودم و تقدیر این بود که شهید بهشتی به همراه 72 تن از همراهان از آن جلسه، آسمانی شوند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید