هشدار روسیه درباره برنامه نظامی اوکراین برای حمله به نیروگاه زاپاروژیا

کدخبر: ۵۸۴۴۴۲
«ماریا زاخارووا»، در واکنش به ادعای مقامات اوکراینی در مورد حمله روسیه به نیروگاه اتمی زاپروژیا گفت: اوکراین در حال برنامه‌‌ریزی برای انجام یک حمله تروریستی به نیروگاه هسته‌‌ای زاپاروژیا است که پیامدهای بالقوه آن بر کل جهان تأثیر می گذارد.
هشدار روسیه درباره برنامه نظامی اوکراین برای حمله به نیروگاه زاپاروژیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که اوکراین در حال برنامه‌‌ریزی برای انجام یک حمله تروریستی علیه نیروگاه هسته‌‌ای زاپروژیا است.

تاس اعلام کرد، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به ادعای مقامات اوکراینی در مورد حمله روسیه به نیروگاه اتمی زاپروژیا گفت: اوکراین در حال برنامه‌‌ریزی برای انجام یک حمله تروریستی به نیروگاه هسته‌‌ای زاپاروژیا است که پیامدهای بالقوه آن بر کل جهان تأثیر می گذارد.

زاخارووا با بیان اینکه نه انگلیس و نه آمریکا این موضوع را خطری تلقی نمی‌کنند، هشدار داد که هیچ گوشه‌‌ای از کره زمین از این اقدام بی‌‌تاثیر نخواهد بود و تاکید کرد: اگر اتفاقی رخ دهد، همه چیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت از هوا گرفته تا آب و غذا.

وی افزود: زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) به وضوح به دنبال استفاده از این عامل برای اهداف تروریستی افراطی خود است.

زلنسکی پیشتر مدعی شده بود که روسیه در حال طراحی حمله تروریستی به تاسیسات هسته ای است. او به آمریکا ، برزیل، هند و چین و همچنین کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقایی در مورد این توطئه ادعایی اطلاع داد اما هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرد. ایگور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین هم قبلا گفته بود این کشور با انجام رزمایش‌ها و ایجاد مراکز بحران سازماندهی آماده مبارزه با نشت احتمالی تشعشعات از زاپاروژیا است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارت ادعاها درباره حمله روسیه به زاپروژیا را به عنوان «یک دروغ دیگر» رد کرد. رنات کارچا، مشاور مدیر عامل شرکت انرژی هسته‌ای روسیه هم عصر سه‌شنبه هشدار داد که اوکراین در شب پنجم ژوئیه سعی خواهد کرد به نیروگاه اتمی زاپروژیا حمله کند، به‌ویژه با انداختن مهمات آغشته شده به زباله‌های رادیواکتیو. به گفته کارچا، اظهارات زلنسکی ممکن است نشان دهنده این باشد که کی‌‌یف در حال برنامه‌‌ریزی برای انجام یک حمله تروریستی یا حمله به زاپاروژیا در تلاش برای کشاندن ناتو به طور کامل به درگیری است.

خبرگزاری اسپوتنیک ۲۹ خرداد گزارش داد که سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) عملیات تروریستی اوکراین علیه مقامات زاپروژیا خنثی و اعلام کرده است فردی که با سرویس های ویژه اوکراین همکاری داشت، بازداشت شده و برای وی به دلیل حمله تروریستی، خرید، فروش و نگهداری مواد منفجره یا وسایل انفجاری غیرقانونی پرونده جنایی تشکیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید