موافقت آمریکا با ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین

کدخبر: ۵۸۴۸۴۲
خبرگزای اسپوتنیک شامگاه جمعه اعلام کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر با حمایت از تجهیز تسلیحاتی اوکراین از آمادگی واشنگتن در ارسال بمب خوشه‌ای به کی‌یف خبر داد.
موافقت آمریکا با ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد هزاران بمب خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد.

 وی در بخش دیگری از نطق خود افزود: البته، اقداماتی را برای رفع نگرانی متحدان ایالات متحده در ناتو، در مورد خطرات این سلاح برای غیرنظامیان، انجام خواهد داد.

جیک سالیوان در نشست امروز (جمعه) در کاخ سفید با دفاع از این تصمیم گفت: «ما می‌دانیم که بمب‌های خوشه‌ای با مهمات منفجرنشده‌ای که از خود به جای می‌گذارند، به غیرنظامیان آسیب می‌زنند. به همین دلیل است که ما تصمیم‌گیری را تا زمانی که می‌توانستیم به تعویق انداختیم.»

او افزود: «اما در صورتی که سربازان و تانک‌های روسیه از مواضع ارتش اوکراین عبور کنند و خاک و غیرنظامیان بیشتری را تحت تسلط خود درآورند، خطر آسیب گسترده به غیرنظامیان وجود خواهد داشت.»

اتخاذ این تصمیم در حالی است که آمار تلفات جانبی و غیرنظامی بمب‌های خوشه‌ای بالا است و سازمان ملل متحد از روسیه و اوکراین خواسته است تا در جنگ از این مهمات استفاده نکنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید