صدور هشدار برای این 3 استان کشور/ طوفان شدید در راه است

کدخبر: ۵۸۸۰۴۶
در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن در جنوب شرق خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.
صدور هشدار برای این 3 استان کشور/ طوفان شدید در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار  نارنجی‌رنگ  آورده است: وقوع رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ سه‌شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ مردادماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، وقوع صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در عبور و مرور از نواحی مرتفع، اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار با اشاره به افزایش شدید گرادیان فشاری آمده است: در این شرایط جوی امروز و فردا (۲ و ۳ مردادماه) وزش باد شدید و در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن در جنوب شرق خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

تغییر مهم در کارت ملی

بر اثر این مخاطره جوی وقوع توفان گردوخاک و در مناطق مستعد توفان شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها، تیرهای برق، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط  نسبت به اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، پرهیز از سفرهای بین شهری، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا در هشدار  نارنجی ‌رنگ  سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید