وقوع اتفاقی تلخ برای رقیب انتخاباتی ترامپ/ چه بر سر او آمد؟

کدخبر: ۵۸۸۲۹۵
یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تصادف کرد.
وقوع اتفاقی تلخ برای رقیب انتخاباتی ترامپ/ چه بر سر او آمد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس رسانه‌های آمریکایی از تصادف یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ که رقیب اصلی «دونالد ترامپ» به شمار می‌رود خبر دادند.

 ران دی سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا و یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تصادف کرد. 

روابط عمومی ستاد انتخاباتی دی‌سانتیس اعلام کرد این تصادف هنگامی که او برای جمع‌آوری کمک‌های مالی کمپین انتخاباتی خود به ایالت «تنسی» می‌رفت به وقوع پیوست اما وی آسیب ندیده است. 

پلیس به تلویزیون محلی گفت که در این تصادف چهار خودرو به یکدیگر برخورد کردند. یکی از اعضای ستاد انتخاباتی دی‌سانتیس زخم جزئی برداشت. 

دی‌سانتیس ۴۴ ساله در حال حاضر اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای معرفی نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات محسوب می‌شود. 

او در نظرسنجی‌های انتخاباتی وضعیت بدتری نسبت به ترامپ دارد. در نظرسنجی که ماه میلادی گذشته برگزار شد ۵۱ درصد از افراد شرکت‌کننده گفته‌اند که ترامپ گزینه نخست آنها است. این در حالی است که تنها ۲۲ درصد دی‌سانتیس را انتخاب کرده‌اند. 

با وجود این، تحلیلگران می‌گویند دی‌سانتیس تنها نامزدی است که شانس واقعی برای شکست ترامپ در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را دارد. برنده این رقابت، احتمالاً با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا برای ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده جدال خواهد کرد.

هفته گذشته رسانه‌های آمریکا گزارش دادند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «نیکی هیلی»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، «ران دی‌سانتیس»، فرماندار کالیفرنیا، «کریس کریستی»، فرماندار سابق نیوجرسی، «ویورک راماسوامی»، کارآفرین آمریکایی و «تیم اسکات»، سناتور آمریکایی ملاک‌های لازم را برای حضور در نخستین مناظره انتخاباتی احراز کرده‌اند. 

طبق قوانین کمیته ملی جمهوری‌خواهان هر یک از نامزدها در صورت رسیدن به برخی ملاک‌های معین در نظرسنجی‌های انتخاباتی و درآمدزایی می‌توانند وارد گردونه رقابت برای انتخاب نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری شوند. 

علاوه بر این، مایک پنس، معاون پیشین رئیس‌جمهور آمریکا هم حائز شرایط لازم در نظرسنجی‌ها است اما از لحاظ درآمدزایی انتخاباتی هنوز نتوانسته ملاک جذب درآمد از طرف ۴۰ هزار اهداکننده را احراز کند.

شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. 

نامزدهایی که قرار است در مناظره انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه شرکت کنند علاوه بر برخورداری از حمایت‌های مالی، باید در سه نظرسنجی دست‌کم ۱ درصد آرا را کسب کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید