این رژیم غذایی، دیابت را ضربه فنی می کند!

کدخبر: ۵۸۸۳۲۸
کاهش وزن، یکی از اهداف اصلی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ است.
این رژیم غذایی، دیابت را ضربه فنی می کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سیناپرس، دیابت نوع دو به دلیل اختلال در مکانیسم سوخت و ساز بدن ایجاد می ‌شود. در شرایط عادی، هورمون انسولین که در پانکراس تولید می شود، سطح گلوکز خون را کاهش می دهد. ولی در دیابت نوع دو شرایط فرق می ‌کند؛ در این بیماری، پانکراس هورمون انسولین را تولید می ‌کند، اما سلول ‌ها نسبت به انسولین مقاوم هستند؛ یعنی عملا هورمون انسولین تاثیری روی فعالیت سلول ها ندارد.

یافته های یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه ایلینوی بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شد، نشان داد: کاهش وزن در افرادی که برنامه غذایی روزانه آنها به یک بازه زمانی ۸ ساعته، از ۱۲ ظهر تا ۸ بعد از ظهر محدود می شد، نسبت به افرادی که از رژیم غذایی با شمارش کالری پیروی می کردند، مشهودتر بود. هر دو رژیم غذایی، با مزایای مشابهی برای سطح قند خون مرتبط بودند.

در طول این مطالعه شش ماهه، تیم تحقیقاتی دریافت، افرادی که از رژیم غذایی با محدودیت زمانی پیروی می کردند، ۳.۵۵% از وزن بدن خود را نسبت به گروه کنترل از دست دادند. با این حال، شرکت کنندگانی که از رژیم غذایی با شمارش کالری پیروی می کردند، نسبت به گروه کنترل وزن کم نکردند. سطح قند خون در هر دو گروه از شرکت کنندگان در مقایسه با گروه کنترل، به طور قابل توجهی بهبود یافت.

دانشمندان اظهار داشتند: بر اساس یافته های به دست آمده، رژیم غذایی با محدودیت زمانی به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهند و سطح قند خون خود را بهبود بخشند.

پژوهشگران یافته های تحقیقاتی خود را در NUTRITION 2023، نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا ارائه داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید