در یونان اتفاق افتاد:

انفجار انبار مهمات در پی آتش‌سوزی‌های جنگلی

کدخبر: ۵۸۸۶۹۷
شعله‌های آتش در یونان به یک انبار مهمات هواپیماهای نظامی رسیده و بخشی از انبار در پادگان نیروی هوایی ارتش این کشور آتش گرفته و انفجار نیز رخ داده است.
انفجار انبار مهمات در پی آتش‌سوزی‌های جنگلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تلویزیون دولتی «ای‌آرتی» یونان اعلام کرد: با ادامه آتش‌سوزی‌های جنگلیِ اخیر، روز گذشته (پنج‌شنبه) صدای چند انفجار در یک انبار مهمات در شهر ساحلی «نیا انخیالوس» واقع در مرکز این کشور شنیده شد.

به نقل از ایندیپندنت، در پی عدم مهار آتش سوزی‌ها، شعله‌های آتش به یک انبار مهمات هواپیماهای نظامی رسیده و بخشی از انبار مهمات در پادگان نیروی هوایی ارتش این کشور آتش گرفته و انفجار نیز رخ داده است.

خبرگزاری آناتولی همچنین در گزارشی در این باره آورده است: برخی از مناطق مسکونی این شهر تخلیه شدند و در این منطقه، تخلیه از طریق دریا نیز انجام می‌شود.

همچنین با رسیدن شعله‌های آتش به انبار مهمات و وقوع انفجار، شیشه‌های پنجره‌ها در خانه‌های اطراف شکسته است.

به دلیل وزش باد شدید، آتش به سرعت در حال گسترش است.

گزارش‌ها حاکیست تاکنون دست‌کم چهار نفر در آتش‌سوزی جنگلی اخیر در یونان جان باخته‌اند.

طی چند روز اخیر حریق در مناطق لوتراکی، مگارا، اینوی و درونوریا در نزدیکی آتن، پایتخت یونان به علت وزش باد، گسترش یافته است. همچنین حداقل ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های جنگلی و کشاورزی، شمار زیادی خانه‌ و وسایل نقلیه در منطقه آتیک بر اثر حریق آسیب دیده‌اند.

وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه امروز به یونان تیمی ۹ نفره به همراه دو فروند هواپیما و یک فروند بالگرد آتش‌نشانی اعزام کرد.

یک هفته پس از شروع آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی در بخش‌های بزرگی از کشورهای جنوب اروپا، با کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا، امید به فرونشستن آتش‌ها و عادی‌ شدن شرایط بیشتر شده‌ اما هزینه‌های زیست‌محیطی و نگرانی‌ از تکرار موج گرما و پیامدهای گرمایش زمین افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید