خشم روسیه از حمله پهپادی اخیر به مسکو

کدخبر: ۵۸۹۸۲۷
اقتصادنیوز: زاخارووا گفت: "رژیم کی‌یف همه این کارها را با پول و با پشتیبانی فنی، تسلیحات، اطلاعات فنی و غیره دقیقا از جانب غرب انجام می‌دهد. آنها اینطور به حمله پهپادی به مسکو و آنچه روسیه و شهروندان مسکو با آن مواجه هستند، واکنش نشان دادند. ایالات متحده رسما روش‌های تروریستی را توجیه و تأیید کرد که اهداف غیرنظامی را می‌توان نابود کرد و جان غیرنظامیان را به خطر انداخت.
خشم روسیه از حمله پهپادی اخیر به مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه ادعا کرد  که ایالات متحده به طور رسمی روش‌های تروریستی کی‌یف را از طریق واکنش خود به حمله اخیر پهپادی به مسکو توجیه می‌کند.

زاخارووا گفت: "رژیم کی‌یف همه این کارها را با پول و با پشتیبانی فنی، تسلیحات، اطلاعات فنی و غیره دقیقا از جانب غرب انجام می‌دهد. آنها اینطور به حمله پهپادی به مسکو و آنچه روسیه و شهروندان مسکو با آن مواجه هستند، واکنش نشان دادند. ایالات متحده رسما روش‌های تروریستی را توجیه و تأیید کرد که اهداف غیرنظامی را می‌توان نابود کرد و جان غیرنظامیان را به خطر انداخت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: توسل کی‌یف به تروریسم، بحران اوکراین را عمیق‌تر می‌کند و آن را از امکان حل و فصل مسالمت‌آمیز دور می‌کند.

ماریا زاخارووا همچنین گفت، نشست‌ها برای حل و فصل صلح‌آمیز مناقشه اوکراین بر اساس طرح صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در واقع تلاش کی‌یف برای ایجاد ائتلافی علیه مسکو است.

زاخارووا ادعا کرد: جلساتی که توسط رژیم کی‌یف و متصدیان غربی آن برای ترویج فرمول (صلح) زلنسکی آغاز شده، یک ترفند است. این تلاشی است برای سوء استفاده از نیات صادقانه تعدادی از کشورها برای ایجاد یک ائتلاف ضد روسی. این دیدارها با هدف انحصار حق کی‌یف در ارائه طرح‌های صلح انجام می‌شود و در عین حال از اهمیت طرح‌های صلح سایر کشورها می‌کاهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید