دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر پاکستان

کدخبر: ۵۸۹۹۹۹
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.
دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر پاکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۱ مرداد ماه در رأس هیأتی و در نخستین سفر دوجانبه خود و در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی وارد اسلام‌آباد شد. وی دقایقی قبل با «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) ۱۲ مرداد ماه در محل وزارت خارجه پاکستان مورد استقبال همتای خود قرار گرفت و دو وزیر نهادل دوستی بین دو کشور را کاشتند. وزرای خارجه پس از آن با یکدیگر گفت‌وگو کرده و در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند.

این نخستین سفر دوجانبه رئیس دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم به پاکستان است. البته امیرعبداللهیان آذر ۱۴۰۰ و برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع افغانستان به اسلام‌آباد سفر و در حاشیه این نشست با برخی مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به تنوع موضوعاتی که در روابط دو کشور وجود دارد و مشترکات فراوانی که بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان وجود دارد،  فصل جدیدی از مناسبات دو کشور در دولت جدید آقای رئیسی و نخست‌وزیر پاکستان در پی دیدار اخیرشان در منطقه پیشین - مند پایه گذاری کردند. بنا به دعوت مقامات عالی پاکستان و در جریان این سفر درباره زمان سفر آقای رئیسی به پاکستان در آینده گفت‌وگو و توافق خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید