روسیه مدعی شد: بر تحریم‌های غرب چیره شدیم

کدخبر: ۵۹۰۰۰۶
دیمیتری پسکوف گفت: ما از بحران خارج شده ایم و چشم انداز ما برای توسعه سریع با معیارهای امروزی خوب است. این یک موقعیت منحصر به فرد است.
روسیه مدعی شد: بر تحریم‌های غرب چیره شدیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پسکوف در جریان سخنرانی در مجمع جوانان منطقه مسکو خاطرنشان کرد که طبق همه پیش بینی ها، روسیه باید پس از اعمال تحریم ها "هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی سقوط می کرد". اما به گفته وی، این اتفاق نیفتاد.

به نوشته تارنمای راشا تودی، او به شرکت کنندگان در مجمع مذکور گفت: "ما از بحران خارج شده ایم و چشم انداز ما برای توسعه سریع با معیارهای امروزی خوب است. این یک موقعیت منحصر به فرد است."

به گفته پسکوف، از جمله عوامل متعددی که روسیه را قادر به مقاومت در برابر فشار تحریم های گسترده کرد، میهن پرستی و احساس همبستگی در میان مردم است.

در همین حال، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز دیروز (۱۱ مرداد) در گزارشی با اشاره به ناکامی غرب در به زانو درآوردن سریع اقتصاد روسیه، نوشت: غرب همانند کارزار نظامی، در جنگ اقتصادی علیه روسیه نیز با بن بست روبرو شده است.

این نشریه آمریکایی با اعلام اینکه اقتصاد روسیه در مقابل تحریم های غرب پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، مقاومت کرده و قدرت خود را به اثبات رسانده است، نوشت: “شکست غرب در به زانو درآوردن سریع اقتصاد روسیه مانند بن بست در میدان جنگ است”.

این نشریه خاطرنشان می کند که روسیه ابتدا در واردات ریزتراشه ها مشکل داشت، اما توانست آن را حل کند و اکنون می تواند روزانه با سلاح های دقیق حمله کند. علاوه بر این، به رغم محدودیت های اعمال شده برای فروش نفت از روسیه، نفت همچنان در آنجا خریداری می شود. تولید هیدروکربن ها فقط اندکی کاهش یافت.

به گفته کارشناسان، ثبات اقتصاد روسیه به دلیل تزریق های مالی بزرگ دولتی، توسعه مجتمع نظامی-صنعتی و جهت گیری مجدد تجارت خارجی به سمت شرکای شرقی، به ویژه هند و چین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید