نماینده مجلس مطرح کرد

تفاوت قانون اصلاح شده حجاب با لایحه قوه قضاییه؛ افزایش جریمه ها و الزام نمایشگاه حجاب !

کدخبر: ۵۹۰۴۷۰
اقتصادنیوز: لایحه عفاف و حجاب که در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، با آنچه در ابتدا از سوی دولت و قوه قضاییه، به‌عنوان لایحه پیشنهادی، به مجلس ارائه شده بود، تفاوت‌های مهمی دارد و دچار تغییرات اساسی شده ‌‌است
تفاوت قانون اصلاح شده حجاب با لایحه قوه قضاییه؛ افزایش جریمه ها و الزام نمایشگاه حجاب !

به گزارش اقتصادنیوز غلامرضا منتظری عضو کمبسیون فرهنگی مجلس در همشهری نوشت: بارها در شهرهای مختلف با این انتقاد و دغدغه درسطح خانواده‌ها مواجه بودیم که در زمینه تهیه پوشش مناسب، ازجمله چادر، مشکلاتی وجود دارد؛ بنابراین چاره‌اندیشی در این زمینه از موضوع‌هایی بود که در لایحه مورد توجه قرار گرفت. با توجه به چنین مطالباتی، تلاش شد با درنظر گرفتن مشوق‌هایی، تولید پوشاک متناسب با عرف و نیاز جامعه اسلامی‌مان، تسهیل شود. از سوی دیگر شرایطی درنظر گرفته شد تا بخشی از نیازهای این بخش با انجام اقدام‌هایی، ازجمله برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس اسلامی - ایرانی و متناسب با ارزش‌های جامعه اسلامی، رفع شود.

بخش دیگری که مورد توجه قرار گرفت، موضوع جریمه‌ها بود؛ مجلس کوشید در این بخش رویکردهای پیشگیرانه‌ای را در لایحه، مورد توجه قرار دهد تا میزان ثمربخشی آن دوچندان افزایش یابد. برخی از جریمه‌ها و محرومیت‌های اجتماعی که در این لایحه مورد توجه قرار گرفت، می‌کوشد بازدارندگی لازم به‌منظور مقابله با هنجارشکنی‌ها را ایجاد کند.

نکته مهم در این میان، توجه به ‌نظرهای کارشناسی و تخصصی بود که  صاحب‌نظرانی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد نیز مشورت‌های راهگشایی در این زمینه ارائه کردند که به پشتوانه علمی لایحه می‌افزاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید