گزارش المیادین از قدرت نظامی ایران/ همه را غافلگیر کرده است

کدخبر: ۵۹۰۹۹۷
اقتصادنیوز: در گزارش المیادین درباره قدرت نظامی آمده است که ایران تمام طرف‌های منطقه‌ای را غافلگیر کرده زیرا به‌رغم محدودیت و تحریم‌های وضع شده علیه این کشور، چشم‌اندازی راهبردی درباره ساختار قدرت نظامی، دفاعی و تکنولوژی دارد.
گزارش المیادین از قدرت نظامی ایران/ همه را غافلگیر کرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا شبکه لبنانی المیادین در گزارشی به پیشرفت های نظامی ایران و دستیابی به موشک ها و پهپادهای پیشرفته و هراس رژیم صهیونیستی از این امر پرداخت.

شبکه المیادین در گزارشی نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار اعلام کرد که نیروی دریایی خود را مجهز به موشک های دوربرد تا مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر و همچنین پهپاد و سامانه‌های راهبردی جدید مجهز کرده است. اعلام ایران مبنی بر دستیابی به فناوری نظامی جدید از جمله سامانه موشک‌های بالستیک پیشرفته و رونمایی از قایق‌های موشک‌انداز و همچنین پهپاد و فناوری جدید در عرصه جنگ سایبری پیام‌های مهم و متعدد به همراه دارد.

در این گزارش آمده است که ایران تمام طرف‌های منطقه‌ای را غافلگیر کرده زیرا به‌رغم محدودیت و تحریم‌های وضع شده علیه این کشور، چشم‌اندازی راهبردی درباره ساختار قدرت نظامی، دفاعی و تکنولوژی دارد. دستاوردهای ایران این پیام را به همراه دارد که تمام تلاش‌ها برای ممانعت از پیشرفت صنعت نظامی و تقویت قدرت دفاعی این کشور با شکست مواجه شده است و هیچ قدرتی نمی تواند ایران را متوقف و یا محدود کند.

در بخش دیگر این گزارش آمده است که پیشرفت های نظامی ایران در سکوت انجام می‌شود و وجه تمایز صنعت موشکی ایران این است که موشک‌ها به طور کامل در داخل تولید می‌شود و هیچ طرفی نمی‌تواند با تهدید و تحریم آن را متوقف کند تا جایی که ایران امروز به یک قدرت دفاعی بازدارنده برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی تبدیل شده است.

پیشرفت‌های ایران در عرصه نظامی که به مرحله هوش مصنوعی رسیده است نشان دهنده آمادگی گسترده ایران در تمامی سطوح یعنی زمینی، دریایی و هوایی است این درحالی است که دشمنان ایران به طور شبانه روزی تلاش می کنند که با پیشرفت‌های این کشور مقابله کنند و اجازن ندهند که ایران به عنوان یک کشور اسلامی در منطقه به برتری نظامی دست یابد.

گسترش قدرت نظامی ایران و پیام‌های آن به دشمن

با توجه به وجود پایگاه‌های آمریکایی در تعدادی از کشورهای منطقه، ایران بر این باور است که نباید پیشرفت‌های نظامی خود را متوقف کند و آن را یک نیاز مبرم می داند و در صورت ماجراجویی دشمنان و یا به خطر افتادن منافع آن در منطقه بتواند معادلات را تغییر دهد.

آن‌گونه که مشهور است، رقابت‌های تسلیحاتی مانع بروز جنگ نظامی می‌شود و دستیابی ایران به این نسل از موشک‌ها، پهپادها و قدرت‌های نظامی جدید یکی از مهم‌ترین قدرت‌های بازدارندگی ایران به شمار می‌رود، ایران می‌خواهد این پیام را به دشمنان برساند که در هرگونه مواجهه نظامی چه زمینی باشد چه دریایی و چه هوایی، آماده استفاده از این قدرت دفاعی است.

نویسنده آورده است که ایران به این درک رسیده است که ساخت سلاح همانند غذا و دارو برای هر کشوری مهم و ضروری است تا بتواند قدرتمند بماند و سرنوشت و تصمیم گیری‌هایش به دست نیروهای خارجی نباشد. آمریکا و طرف‌های بین‌المللی در مقابله با برنامه موشکی ایران همواره ناکام بودند به ویژه اینکه تهران در سال‌های اخیر نقطه تحولی در این عرصه ایجاد کرده و تاکید می‌کند که برنامه موشکی هیچ ارتباطی با برنامه هسته‌ای ندارد.

در پایان این گزارش آمدهکه رژیم صهیونیستی بیشتر از همه طرف‌ها از گسترش قدرت نظامی ایران هراس دارد و مسئولان نظامی و سیاسی این رژیم به طور علنی نسبت به افزایش قدرت نظامی ایران ابراز نگرانی می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید