بیشترین دستمزدها در گرانترین لیگ دنیا به چه کسانی پرداخت می شود؟

کدخبر: ۵۹۱۷۵۳
اقتصادنیوز: بیشترین میانگین حقوق در میان ورزشکاران متعلق به لیگ برتر انگلیس است
 بیشترین دستمزدها در گرانترین لیگ دنیا به چه کسانی پرداخت می شود؟
به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد مروری کرده است بر اوضاع مالی باشگاههای انگلیس و پرداختهای کلان به فوتبالیست ها.

  منچسترسیتی:   انگلیسی‌ها با توجه به درآمد فوق‌العاده باشگاه‌هایشان، بیشترین میانگین پرداخت دستمزد را هم بین تمام لیگ‌های فوتبال دنیا دارند. قهرمان سه‌گانه فصل قبل دو بازیکن پردرآمد دارد که به اندازه هم حقوق می‌گیرند و البته هر دو هم فوق‌ستاره تیم هستند. ارلینگ هالند و کوین دی‌بروینه، دو چهره تاثیرگذار سیتی سالانه ۱۷ میلیون و ۶۸۰ هزار پوند از این تیم دریافت می‌کنند که به معنای حقوق هفتگی ۳۴۰ هزار پوندی است. کل حقوق پرداختی تیم شیخ منصور اماراتی برای یک فصل، ۱۸۲ میلیون و ۵۴۰ هزار پوند است.

  منچستریونایتد:  در نیمه قرمز شهر منچستر که برخلاف رقیب در سالیان اخیر اوضاع خوبی نداشته، ریخت‌وپاش بیشتری می‌شود، چراکه پردرآمدترین بازیکن منچستریونایتد یعنی رافائل واران ۳۱ ساله، هفته‌ای ۱۰ هزار پوند بیشتر از پردرآمدترین بازیکن من‌سیتی حقوق می‌گیرد. کاسمیرو هم با حقوق هفتگی ۳۰۰ هزار پوند که در سال به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تا می‌رسد، دومین بازیکن پرخرج تیم است و این در حالی است که شیاطین سرخ در میانه و انتهای فصلی که گذشت، با کریستیانو رونالدو و داوید دخه‌آ قطع همکاری کردند، چرا که این دو نفر حقوق‌های بیشتری هم دریافت می‌کردند. در مجموع منچستریونایتد سالانه ۱۹۸ میلیون و ۳۵۱هزار پوند دستمزد به بازیکنانش پرداخت می‌کند که بیشترین مقدار در جزیره است.

 

  آرسنال:  نایب قهرمان فصل قبل، فصل نقل و انتقالات امسال را توفانی آغاز کرد و با هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون پوندی، عزمش را برای تقویت نشان داد. دکلان رایس ۲۳ ساله که با ۱۰۵ میلیون پوند از وستهام به آرسنال آمد، با حقوق هفتگی ۲۴۰ هزار پوند، پردرآمدترین بازیکن باشگاه هم هست. البته کای هاورتز خرید ۶۵ میلیونی آنها از چلسی هم دقیقا به همین مقدار از تیم جدیدش حقوق می‌گیرد؛ یعنی سالانه ۱۲میلیون و ۴۸۰ هزار پوند. حقوق مجموع بازیکنان آرسنال در سال به ۱۲۰ میلیون و ۲۸ هزار پوند می‌رسد که عدد هفتگی آن دو میلیون و ۳۰۸ هزارتاست.

  چلسی:  آبی‌های لندن با وجود ریخت‌وپاش‌ فراوان در یک سال اخیر، یک تعادل در پرداخت دستمزدهایشان به وجود آوردند که باعث شده تا کل پرداختی آنها در هفته دو میلیون و ۶۸۵ هزار پوند باشد و در سال ۱۳۹ میلیون و ۶۳۶ هزار. پردرآمدترین بازیکن آنها هم رحیم استرلینگ است که هفته‌ای ۳۵۰ هزار پوند (سالی ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار) از باشگاه می‌گیرد و پس از او هم ریس جیمز، کاپیتان ۲۳ ساله جدید چلسی است که پس از تمدید قرارداد، حقوق هفتگی‌اش به ۲۵۰ هزار پوند (در سال ۱۳ میلیون) رسیده است.

  لیورپول:  به نظر لیورپول رقابت برای خرید مویسس کایسدو را خواهد باخت تا بار دیگر مالکان باشگاه به خساست و عدم توجه مالی به تیم یورگن کلوپ متهم شوند. با وجود همه انتقادات، لیورپول سالانه بیش از ۱۵۸ میلیون پوند حقوق به اعضای تیمش پرداخت می‌کند که عدد کمی نیست؛ یعنی هفته‌ای ۳ میلیون. پردرآمدترین بازیکن باشگاه هم محمد صلاح است که مشترکا با رحیم استرلینگ بالاترین دریافتی در جزیره را با ۳۵۰ هزار پوند دارد و پس از او هم ویرجیل فن‌دایک، کاپیتان ۳۱ ساله قرمزهاست که حقوق یک هفته‌اش، ۲۴۰ هزار پوند است؛ یعنی ناقابل ۱۵ میلیارد تومان!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید