در روسیه؛

جاسوس آمریکایی بازداشت شد

کدخبر: ۵۹۲۷۴۷
اقتصادنیوز: طبق گزارش‌های تایید نشده رسانه‌ها، اسپکتور یک شهروند آمریکایی با اصالت روسی است. خبر دستگیری اسپکتور یک روز پس از آن منتشر شد که آنتونی بلینکن، با پل ویلان، تماس تلفنی برقرار کرد.
جاسوس آمریکایی بازداشت شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع خبری گزارش داده‌اند در روسیه یک شهروند خارجی که هویت او M.E. Spector اعلام شده به اتهام جاسوسی زندانی شده است.

دادگاهی در مسکو که قرار است این اتهام را بررسی کند به جزئیات بیشتری درباره این متهم و اتهامات او اشاره نکرده و گفته که این اطلاعات محرمانه هستند. چنانچه او مجرم شناخته شود به تحمل ۱۰ ات ۲۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

طبق گزارش‌های تایید نشده رسانه‌ها، اسپکتور یک شهروند آمریکایی با اصالت روسی است

خبر دستگیری اسپکتور یک روز پس از آن منتشر شد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با پل ویلان، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که در سال ۲۰۲۰ در روسیه به جاسوسی محکوم شد، تماس تلفنی برقرار کرد.

سرویس امنیت فدرال روسیه (اف.اس.بی) مدعی شد ویلان یک رسانه ذخیره‌سازی را از یکی از مأموران مخفی‌اش با این تصور که حاوی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده درباره سربازان وظیفه است دریافت کرده بود.

وکلای ویلان گفته‌اند او تنها به دنبال عکس‌هایی از مراسمی بوده که در آن شرکت کرده بود و قربانی یک دام‌گذاری شده است. آنها گفته‌اند کل دادگاه ویلان، «ساختگی» بوده است.

در ماه آوریل، روسیه گفت که اوان گرشکویچ، گزارشگر وال استریت ژورنال را هنگام تلاش برای به دست آوردن اسرار دولتی در مورد عملیات‌های نظامی دستگیر کرده است. او همچنان در بازداشت موقت به سر می برد.

 مدعی است واشنگتن ویلان و گرشکویچ «به نا حق بازداشت‌ شده‌اند». کاخ سفید در تلاش است این دو زندانی را در قالب یک توافق مبادله زندانی آزاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید