5 ناو روسیه در دریای سیاه مستقر شدند

کدخبر: ۵۹۳۲۵۹
اقتصادنیوز: 5 کشتی روسیه در حالت رزمی در دریای سیاه هستند، از جمله یک ناو مجهز به موشک‌ کروز کالیبر با حداکثر چهار موشک و یک کشتی در دریای آزوف.
5 ناو روسیه در دریای سیاه مستقر شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد، روسیه پنج فروند کشتی جنگی خود را در دریای سیاه در حالت رزمی نگاه داشته است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه»، نیروی دریایی اوکراین در فیسبوک اعلام کرد: «پنج کشتی روسیه در حالت رزمی در دریای سیاه هستند، از جمله یک ناو مجهز به موشک‌ کروز کالیبر با حداکثر چهار موشک و یک کشتی در دریای آزوف».

نیروی دریایی اوکراین اعلام کرده که 8 کشتی جنگی روسیه نیز در دریای مدیترانه مستقرند که 2 فروند از آنها به 24 موشک کروز کالیبر مجهز هستند.

دانمارک برای اوکراین شرط گذاشت

کالیبر یک سامانه موشکی کروز است. در حال حاضر، نیروهای روسی از دو نوع موشک کروز کالیبر استفاده می‌کنند،موشک «کالیبر ان کی » که قابلیت حمله به اهداف سطحی، ساحلی و زیرآبی را در فاصله 2600 کیلومتری دارد و موشک «کالیبر-پی ال» که از زیردریایی پرتاب می‌شود.

وزیر دفاع بلغارستان نیز در واکنش به تنش‌ها در دریای سیاه اظهار داشته که پس از حادثه کشتی باری ترکیه، ممکن است درگیری بین روسیه و ناتو در دریای سیاه رخ دهد.

این در حالی است که همزمان با بحران در دریای سیاه منابع رسانه‌ای گزارش کردند که ۲ فروند ناو نیروی دریایی آمریکا در ترکیه پهلو گرفتند.

وبگاه «دوار» گزارش کرد که ۲ فروند ناو «یو‌اس‌اس مونت ویتنی» و «جرالد آرفورد» متعلق به ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده، در استانبول پهلو گرفتند. این دومین سفر متوالی ناوهای آمریکایی به ترکیه در پرتنش‌ترین دوره در دریای سیاه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید