ضربه سنگین روسیه به ارتش اوکراین+ جزئیات

کدخبر: ۵۹۴۰۵۹
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه از دفع حملات پهپادی گسترده اوکراین به خاک این کشور خبر داد.
ضربه سنگین روسیه به ارتش اوکراین+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای از دفع حملات تروریستی اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک این کشور خبر داد.

این وزارتخانه گفت که از پنجشنبه شب تا بامداد جمعه، تلاش نیروهای رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی پهپادی گسترده به خاک فدراسیون روسیه خنثی شد.

این حملات بامدادی، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف روسی انجام شده که طی هفته‌های اخیر سعی دارند جنگ را به داخل خاک روسیه بکشانند.

به نوشته وبگاه «راشاتودی»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «سامانه‌های پدافند هوایی، ۴۲ پهپاد را شناسایی کردند. در نتیجه اقدامات نیروهای مسلح روسیه در آسمان شبه‌جزیره کریمه، ۹ فروند پهپاد منفجر شده و ۳۳ فروند نیز به وسیله جنگ الکترونیک خنثی و بدون رسیدن به هدف سقوط کردند».

وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد که نیروهای اوکراینی شب گذشته سعی داشتند با استفاده از سامانه‌های موشکی به خاک این کشور در منطقه «کالوگا» حمله کنند.

این وزارتخانه توضیح داد: «شب گذشته تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی به تاسیسات غیرنظامی در خاک فدراسیون روسیه با استفاده از سامانه ارتقایافته اس-۲۰۰ سام خنثی شد. موشک‌های شلیک شده توسط سامانه‌های پدافند هوایی بر فراز منطقه کالوگا شناسایی و منهدم شدند».

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز،‌ «آندری وروبیوف» فرماندار منطقه مسکو ضمن اشاره به دفع دو حمله پهپادی نیروهای اوکراینی به این منطقه، گفته بود که بر اثر سقوط لاشه پهپاد منهدم‌شده در منطقه ایسترا، دو شهروند روس مجروح شدند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید