تشکیل یگان قایق‌های بدون سرنشین در اوکراین

کدخبر: ۵۹۴۳۳۱
نیروی دریایی اوکراین امروز (شنبه) در صفحه فیس بوک خود از آغاز فعالیت یک گردان مخصوص قایق‌های بدون سرنشین (شهپاد) خبر داد.
تشکیل یگان قایق‌های بدون سرنشین در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد که یک یگان مخصوص از قایق‌های بدون سرنشین را وارد خدمت کرده است.

نیروی دریایی اوکراین امروز (شنبه) در صفحه فیس بوک خود از آغاز فعالیت یک گردان مخصوص قایق‌های بدون سرنشین (شهپاد) خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری روسیا الیوم، در پست فیس‌بوکی نیروی دریایی اوکراین آمده است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در خلال جشن روز استقلال این کشور، نشان رزمی تیپ ۳۸۵ که جدا از دیگر یگان‌های دریایی و زیر نظر نیروی دریایی اوکراین فعالیت خواهد کرد را تحویل این نیرو داد.

این اولین بار است که ارتش اوکراین از تشکیل این یگان جدید خبر می‌دهد. «وازیل مالیوک» رئیس سرویس امنیت اوکراین پیش ازاین گفته بود که قایق‌های بدون سرنشین «اختراع بی نظیر» سازمان تحت اوست.

او همچنین مدعی شده بود که از این قایق‌ها در حمله به پل کریمه و کشتی‌های جنگی و نفتکش‌های روسیه در دریای سیاه استفاده می‌شود.

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز گفته است که دستگاه امنیتی اوکراین در هماهنگی با حامیان غربی این کشور حملات زیادی را  با استفاده از پهپادها و قایق‌های بدون سرنشین علیه اهداف روسیه از جمله پل کریمه که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد، انجام داده است.

او گفت: «حقیقت این است که آمریکا و مزدورانش متوجه شده‌اند که شکست روسیه از خلال جنگ محال است و از این رو به استفاده از راههای تروریستی روی آورده‌اند».

کمیته مبارزه با تروریسم روسیه در تاریخ ۱۷ جولای خبر داد که ارتش اوکراین با دو فروند قایق بدون سرنشین انتحاری پل کریمه را که شبه جزیره کریمه را به روسیه متصل می‌کند، هدف قرار داده است.

در ۱۳ مرداد ماه نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از دو قایق بدون سرنشین تلاش کردند به پایگاه دریایی «نووروسیسک» حمله کنند که این قایقهای انتحاری توسط کشتی‌های روسی منهدم شدند. 

آغاز به کار تیپ قایق‌های بدون سرنشین اوکراین در حالی است که ارتش این کشور از چهارم ژوئن ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود، آغاز کرده است؛ اما علی‌رغم سیلی از تجهیزاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و موفق به شکستن خطوط دفاعی ارتش روسیه نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید