مقصر مرگ دو کودک در پارک زیتون تهران مشخص شد!

کدخبر: ۵۹۴۴۵۷
اقتصادنیوز: شهردار منطقه 21 در خصوص مرگ دو کودک در پارک زیتون تهران گفت: ارتفاع فنس دور این مخزن ۲.۵ متر است. پیمانکار مسئولیت نگهداری از بوستان و مخزن را دارد و مسئولیت هرگونه حادثه‌ای بر عهده او است و هیچ مسئولیتی برعهده کارفرما نیست.
مقصر مرگ دو کودک در پارک زیتون تهران مشخص شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دو روز قبل، دو کودک در پارک زیتون در منطقه 21 تهران در مخزن آب رسانی فضای سبز غرق شدند. محمدرضا پوریافر شهردار این منطقه در جلسه شورای شهر توضیحاتی داد و گفت: ارتفاع فنس دور این مخزن ۲.۵ متر است. پیمانکار مسئولیت نگهداری از بوستان و مخزن را دارد و مسئولیت هرگونه حادثه‌ای بر عهده او است و هیچ مسئولیتی برعهده کارفرما نیست.

وی با بیان اینکه «هرگونه خسارت جانی و مالی متوجه پیمانکار است»، افزود: کودک اول برای برداشتن توپ به سمت فنس رفته و کودک دوم نیز به دنبال کودک اول از فنس می‌پرد و دچار حادثه می‌شوند. کودک سوم به خانواده خبر می‌دهد و با حضور اهالی و حاضران در بوستان با آتش‌نشانی تماس گرفته می‌شود و پس از حضور آتش‌نشانان و بریدن فنس‌ها، کودکان از آب خارج می‌شوند.

▫️مهدی اقراریان - عضو شورای شهر تهران - مطابق قانون به شهردار منطقه تذکر داد و سوده نجفی - رئیس کمیته سلامت شورا - با اشاره به اینکه در سال‌های قبل نیز حوادث مشابه در بوستان‌ها رخ داده است، گفت: از شهرداری می‌خواهیم با اقدامات لازم از بروز این حوادث جلوگیری کند.

▫️جعفر تشکری هاشمی - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا - هم گفت: سقوط یک کودک در چاه، قطع عضو کودکی در پله برقی و جان باختن چند نفر در خلازیر نشان می‌دهد که ایمنی و پیشگیری باید در دستور کار مدیران شهری باشد.

در ادامه ویدئوی اکوایران از شورای شهر را ببینید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید