خارج کردن کرم ۸ سانتی‌متری زنده از جمجمه یک زن!+عکس

کدخبر: ۵۹۴۹۷۰
اقتصادنیوز:پزشکان برای اولین بار در جهان توانستند یک کرم انگلی۸ سانتی‌متری را از مغز یک زن خارج کنند.
خارج کردن  کرم ۸ سانتی‌متری زنده از جمجمه یک زن!+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، وقتی زن ۶۴ ساله استرالیایی برای جراحی مغز به بیمارستان فرستاده شد، جراح مغز و اعصاب، انتظار نداشت که یک کرم گرد انگلی زنده ۸ سانتی متری را از جمجمه او بیرون بکشد.

دکتر هاری پریا بندی درباره اولین کشف کرم زنده در مغز انسان به سی ان ان گفت: «من فقط با استفاده از مهارت های باغبانی نه چندان خوبم با کرم ها برخورد کرده‌ام... آنها را وحشتناک می‌دانم.»

سانجایا سنانایاک، متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان کانبرا نیز گفت: این موضوع تلاش گسترده‌ای را برای یافتن اینکه دقیقاً این انگل چیست، به راه انداخت.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه ملی استرالیا و بیمارستان کانبا، آزمایشات مولکولی تأیید کرد که این کرم Ophidascaris robertsi است، یک کرم گرد که معمولاً در مار پیتون یافت می شود.

غافلگیری جراحان در اتاق عمل، کرم ۸ سانتی‌متری زنده در جمجمه یک زن/ عکس

سنانایاک که همچنین استاد دانشگاه ملی استرالیا است، می‌گوید: «طبق اطلاعات ما، این اولین موردی است که مغز هر گونه پستانداری، انسان یا غیر آن را درگیر می‌کند».

محققان می گویند این بیمار در نزدیکی منطقه دریاچه ای زندگی می کرد که در آن مارهای پیتون فرش در جنوب شرقی نیو ساوت ولز زندگی می کردند. اگرچه او تماس مستقیمی با خزندگان نداشت، اما به احتمال زیاد کرم گرد را پس از جست‌وجوی سبزی‌های واریگال، یک سبزی برگ‌دار بومی، که پخته و خورده، گرفتار کرده است.

پزشکان و دانشمندانی که در پرونده او دخیل بودند این نظریه را مطرح کردند که یک مار پیتون فرش ممکن است انگل را از طریق مدفوع خود در سبزی‌ها پخش کرده باشد، سپس بیمار آنها را لمس کرده و با غذا یا سایر وسایل آشپزی آلوده کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید