ادامه دومینوی کودتای نظامیان در آفریقا/ ارتش گابن با کودتا قدرت را به دست گرفت

کدخبر: ۵۹۵۰۷۰
اقتصادنیوز: صبح امروز چهارشنبه نظامیان در گابن انتخابات در این کشور را لغو کرده و سپس نهادهای حکومتی کشور را منحل کردند.
ادامه دومینوی کودتای نظامیان در آفریقا/ ارتش گابن با کودتا قدرت را به دست گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، دومینوی کودتای نظامیان در آفریقا ادامه دارد و پس از کودتای نظامیان در کشورهای مالی، بورکینافاسو و اخیرا نیجر و به قدرت رسیدن کودتاچیان نظامی حالا نوبت به کشور گابن رسید که نظامیان کودتا کرده و قدرت را به دست گیرند.

برپایی ۵ بیمارستان‌ صحرایی ارتش برای زائرین اربعین

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، صبح امروز چهارشنبه نظامیان در گابن انتخابات در این کشور را لغو کرده و نهادهای حکومتی را منحل کردند.

ادعای عجیب نماینده مجلس درباره طالبان

نظامیان در گابن از طریق تلویزیون این کشور پایان نظام حاکم را اعلام کردند.

برخی منابع از شنیده شدن صدای تیراندازی در «لیبرویل» پایتخت گابن خبر دادند.

کودتای ارتش در گابن پس از آن رخ داد که کمیسیون ملی انتخابات در این کشور صبح امروز اعلام کرد که «علی بونگو» که از 14 سال پیش تا کنون بر کشور حکومت می کند برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است و در انتخابات اخیر 64.27 درصد آراء را به دست آورده است.

بونگو در این انتخابات بر «آلبر اوندو اوسا» رقیب خود که 30.77درصد آرا را به دست آورد غلبه کرد. یک کاندیدای دیگر نیز 12 درصد آراء را از آن خود کرد. به گفته تلویزیون این کشور میزان مشارکت مردم در انتخابات 56.56 درصد بوده است.

دولت گابن شنبه شب با بسته شدن مراکز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، منع آمد و شد اعلام کرد و خدمات اینترنت در این کشور را به بهانه جلوگیری از دعوت به خشونت به تعلیق در آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید