توصیه امام جمعه تهران به خانواده‌هایی که دختران فریب خورده دارند

کدخبر: ۵۹۵۴۲۱
اقتصادنیوز: امام جمعه تهران بیان کرد: متاسفانه افرادی احترام به کشور و قانون و مصوبات پارلمانشان ندارند و به آیات الهی و نسخ و دلسوزی نایب امام زمان، و دلسوزان کشور ندارند، این علامت خوبی نیست، این خروج از مرز حیا است، خیلی پررویی می‌خواهد که انسان قانون‌شکنی را مرتب تکرار کند.
توصیه امام جمعه تهران به خانواده‌هایی که دختران فریب خورده دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز (جمعه، 10 شهریورماه) در خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: خداوند در قرآن سه نوع تقوا را به عنوان سنگر حفاظت در جمع امت اسلامی لازم دانسته است. نخست، سنگر مقابله با فتنه است. در مقابل فتنه همواره در سنگر پیشگیری و دفع فتنه باشید. دوم سنگر تقوای از آتش طاقت‌فرسای جهنم است. هم تعبیری داریم که از آتش جهنم بر حذر باشید مراقبت بر ترک گناه داشته باشید که مسیر گناه مسیر افتادن در آتش جهنم است.

وی افزود: تعبیر لطیفی نیز داریم که هم خودتان را صیانت کنید که آتش نگیرید و هم خانواده‌ و اهل‌، دختران و پسران، همسرانتان را. فقط به فکر تامین معیشت مادی و بهداشت بدنی کافی نیست بلکه خطرهای مهمتر در پیش است و آن گرفتاری به عذاب الهی است.

کنایه برجامی علم الهدی به دولت روحانی/ بدون اینکه با آمریکای ناپاک دست بدهیم، به همه چیز رسیده‌ایم

صدیقی، بیان کرد: خانواده‌هایی که احیانا دختران فریب خورده دارند و زنان غافلی که امروز بیگانه‌پرستی و شیطان‌پرستی و هواپرستی می‌کنند و از پوشش شرافتمند بانوان دینی بیرون آمده اند و خودنمایی می‌کنند و خودشان را در معرض دید هواس‌بازان و دزدان ناموس قرار می‌دهند، باید پدران و مادران و برادران آن‌ها همت کنند و آن‌ها را از خطر جدی که در دنیا مرتکب زشتی می‌شوند بر حذر بدارند.

وی ادامه داد: متاسفانه افرادی احترام به کشور و قانون و مصوبات پارلمانشان ندارند و به آیات الهی و نسخ و دلسوزی نایب امام زمان، و دلسوزان کشور ندارند، این علامت خوبی نیست، این خروج از مرز حیا است، خیلی پررویی می‌خواهد که انسان قانون‌شکنی را مرتب تکرار کند.

امام جمعه موقت تهران، مرحله سوم تقوا را تقوای الهی برشمرد و ادامه داد: همیشه و در همه جا خدا را حاضر ببینید و در حضور خدا، معصیت خداوند را انجام ندهید و خیلی مهم‌تر از دو مرحله اول است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: واژه اربعین در میان خواص اولیای الهی، اهل سیر و سلوک جایگاه ویژه دارد آن‌ها با چله‌های پی در پی نسخه‌های خاص سلوک الهی را در زندگی خودشان پیاده می‌کنند و در هر چله‌ای فتوحات معنوی دارند، کشف و شهود دارند و خداوند چشم برزخی آن‌ها را باز می‌کند و حجاب‌های درونی آن‌ها رفع می‌شود و نور خدا بر قلب شفاف آن‌ها می‌تابد و این نور مانند آیینه منعکس می‌شود بر چشم، زبان و گوش آن‌ها نورانیتی سایه می‌افکند و حرف می‌زنند و حق می‌گویند و این‌ها لسان الله و عین‌الله می‌شوند.

 صدیقی بیان کرد: حدیثی که در مجامع شیعی علمای ما در کتب حدیثی و اخلاقی آورده‌اند که تجربه هم شده این است که اگر کسی 40 روز خود را به خدا بدهد و شیطان در زندگی او راه پیدا نکند و نفس اماره طمعی در زندگی او نداشته باشد با این یک چله که پشت سر می‌گذارد خداوند چشمه های حکمت را در قلب او می‌گشاید و می‌شود لقمان حکیم.

وی با اشاره به اربعین حسینی(ع)، افزود: اربعین حسینی در قله است و در میان انبیا فقط امام حسین (ع) است که اربعین دارد و یک پدیده الهی و شبیه اصل انقلاب است. شبیه حوادثی است که در این حوادث هم دشمن محاسبات علمی‌اش بر هم خورد و ما هم دست خدا را در خنثی شدن فتنه ها یافتیم. در همه فتنه‌ها این حادثه‌ها برای ما تقویت و امید است که این انقلاب تحت پوشش حمایت ذات ربوبی است و در سایه قرآن و عترت خداوند نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اربعین حسینی همیشه بوده است، تصریح کرد: اربعین، اولین جوانه پیروزی خون بر شمشیر بود و یزیدیان با قتل عامی که در کربلا انجام داده بودند و مطمئن بودند که دیگر جریان استکبار و فساد و گردن کلفتی مانعی سر راه ندارد، فقط یک مانع داشت و آن هم امام حسین (ع) بود که بدن ایشان را لگدمال کردند که نشانه‌ای از ایشان باقی نماند.

وی ادامه داد: امروز این حرکت اربعینی حرکت امام سجاد است. شما بلندگو امام حسین هستید و این اجتماعات، اجتماعات خودجوش و بدون بودجه‌های خاص دولتی است. این یک حرکت مردمی، ولایی، مهدوی، تعاونی، ایثارگرانه و عاشقانه است. همه افرادی که در حرکت اربعینی حضور دارند بدهکار امام حسین (ع) و شهدا هستند و هیچ کسی از دیگری طلبکاری و توقعی ندارد و همه افتخار می‌کنند که خدمت کنند. مردم شریف عراق قناعت می‌کنند از خانواده خود می‌برند تا از زائران اربعین پذیرایی کنند؛ آن‌ها الگو هستند.

صدیقی،‌ گفت: مردم ایران و کشورهای دیگر هم در این مساله آمده و مشارکت کرده‌اند، یک نفر واکس می‌زند، یک نفر لباس زائر را شست و شو می‌دهد، دیگری غذا و آن یکی هم آب می‌رساند، هر کسی در این میدان مسابقه خدمت قرار دارد. این یک مانور خدمت و زندگی مهدوی است. مردم با عزت نفس همه آماده خدمت به دیگری هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه اربعین یک حماسه، عقلانیت و سیاست جدید فرهنگی و همچنین،‌ یک حرکت عاطفی و اقتدارآفرین است، تصرحی کرد: در همه مردم یک چهره نمایان است و آن چهره امام حسین (ع) است. در این مرحله از دولت قابل تمجید نایب امام زمان، دولت ولایتمدار سیزدهم در خدمت به زائران و ایجاد تسهیلات تشکر می‌کنم. وزیر کشور، استانداران و مرزبانان هیچ چیزی کم نگذاشتند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دشمن در اثر تبلیغات انسان را مورد تحقیر قرار می‌دهد، گفت: کار فرعون و شیطان این است که انسان را می‌خواهد تابع خود بکند و اراده او را بگیرد و استعداد و توانایی خود را فراموش می‌کند و خود را موجودی توسری خور می‌انگارد و در اثر این خودکم‌بینی تسلیم دشمن می‌شود، مشکلات ریز خود را خیلی بزرگ می‌بینند و خدمت‌های بزرگ را کوچک می‌کند و این ضعف اراده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید