انتقاد تند یک نماینده مجلس از وضعیت مدیریت کشور/فقر مطلق در حال ریشه دواندن است

کدخبر: ۵۹۶۳۶۶
ادعای یک نماینده اصولگرای مجلس: تا مدتی دیگر ۸۵ میلیون نفر باید تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند
انتقاد تند یک نماینده مجلس از وضعیت مدیریت کشور/فقر مطلق در حال ریشه دواندن است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد 24، نماینده کنگاور در مجلس انتقادات جدی به وضعیت مدیریتی کشور دارد و در این باره به رویداد ۲۴ گفت:

اهم اظهارات علی رضایی، نماینده اصولگرای مجلس را در ادامه بخوانید؛

*‌ در حال حاضر مدیریت‌ها در کشور ضعیف است و کسانی که باید سر جای خود باشند، نیستند و کسانی که نباید در راس امور قرار بگیرند، سر پست‌ها حاضر هستند. به برخی افراد پست تعارف کرده‌اند و آن‌ها هم راحت قبول کرده‌اند در صورتی که به هیچ عنوان این کاره نیستند.

* آقای رئیسی چند استاندار بر سر کار قرار داده، ولی آن‌ها حتی یک روز هم سابقه فرمانداری و بخشداری را هم در کارنامه خود ندارند. بعد همین استاندارها، افرادی را از بیرون سیستم وزارت کشور آورده و فرماندار و بخشدار کرده‌اند که وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنیم می‌گویند هیچ نمی‌دانند. نه کمیته‌ها را می‌شناسند و نه شورای برنامه‌ریزی را. مثلاً قرار است یک پروژه ملی انجام شود و این افراد می‌گویند نمی‌شود. از این‌رو تمام این حرف‌ها و رویه‌ها باعث نارضایتی و بدبینی در بین مردم شده و می‌شود.

* مردم با امید به آقای رئیسی رای داده‌اند و الان برای این وضعیت آشفته باید فکری شود. بخش اساسی مشکلات کشور، مدیریتی است. کشور ما ندار نیست، بلکه بسیار ثروتمند است و به لحاظ انواع و اقسام محصولات کشاورزی، معدنی، نفتی و... غنی هستیم، ولی وضعیت مردم در شرایط بدی قرار دارد.

* اقتصاد مقاومتی یعنی با بضاعتی که داریم، بسازیم، ولی بخشی از مردم همان «کم» یعنی نان را هم ندارند و محتاج شام شب هستند. پس در این برهه حرف‌زدن از اقتصاد مقاومتی بی‌معنی است. اقتصاد مقاومتی یعنی ۱۰۰ هزار تومان را برای یک ماه نگه دارید. یعنی شرایط اقتصادی بد است و همه را روز اول خرج نکنید، ولی مردم همان ۱۰۰ هزار تومان را نیز ندارند.

* فاصله طبقاتی در کشور ما در حال زیاد شدن است. فاصله بین فقیر و غنی روز به روز بیشتر می‌شود.

*‌ مردم به اصل نظام و اصل جمهوری اسلامی به خاطر رهبری احترام می‌گذارند، ولی از دل، بابت مدیریت کشور توسط برخی مدیران کارنابلد، ناراضی هستند. زندگی مردم نمی‌چرخد. برخی به من پیام می‌دهند که ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان به آن‌ها بدهم تا امورات خود را سپری کنند.

* وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که دولت در حال ریشه‌کن کردن فقر مطلق است. من می‌گویم برعکس است و فقر مطلق در حال ریشه دواندن است.

* اگر دولت با همین فرمان جلو برود تا مدتی دیگر ۸۵ میلیون نفر باید تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند.

* احتمالاً دولت با راهکارها و ابزارهایی، می‌تواند میدان انتخابات اسفند را گرم کند، ولی نارضایتی سر جای خودش هست. به نظر من، حتماً مردم به دلیل نارضایتی از وضعیت اقتصادی در انتخابات مشارکت پایین خواهند داشت.

گرامی‌مقدم : آقای رییسی اتفاقا همه مسائل کشور گره خورده به خصوص مسائل اقتصادی و تحریم‌ها / تراکم نارضایتی‌ها خود را در کف خیابان نشان می‌دهد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید