نتانیاهو آماده واگذاری امتیاز برای دیدار از کاخ سفید

کدخبر: ۵۹۶۳۷۲
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در مطلبی، به بررسی دیدار پیش‌رو میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، المنار اعلام کرد، یک روزنامه عبری زبان در مطلبی از آمادگی نتانیاهو برای واگذاری برخی امتیازات جهت حضور در کاخ سفید خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در مطلبی، به بررسی دیدار پیش‌رو میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

این روزنامه عبری زبان اعلام کرد که نتانیاهو آماده است برای دیدار با بایدن در کاخ سفید، امتیازاتی را واگذار کند که از جمله این امتیازات توقف اصلاحات قضایی است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت: پیام دیدار، مدت زیادی است که به دست نتانیاهو رسیده و مفاد آن از قصد بایدن جهت دیدار با نتانیاهو در پاییز امسال حکایت دارد. ۲ طرف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار خواهند کرد. بایدن معمولا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، در دفتر خود در هتل یا نزدیک پله‌های برقی دیدارهایی را برگزار می‌کند؛ اما نتانیاهو نمی‌خواهد در راهرو بایستد. وی می‌خواهد در کاخ سفید با بایدن دیدار کند؛ از درب اصلی وارد شود، کنار شومینه روشن در کنار رئیس جمهور آمریکا بنشیند و زمانی را به عکسبرداری خبرنگاران اختصاص بدهد تا بدین ترتیب حتی برای یک لحظه هم که شده بتواند به عنوان یک مقام ارشد ظاهر شود.

این روزنامه عبری زبان به نقل از افراد نزدیک به نتانیاهو نوشت: این روزها فرصت‌های پذیرش حضور نتانیاهو در کاخ سفید در حال افزایش است، اما تاثیرگذاری جادوی نتانیاهو از مدت‌ها پیش پایان یافته است. اگر دیدار با بایدن در کاخ سفید میسر شود، نتانیاهو باید ابتدا، هزینه خوردن غذا در کاخ سفید را بپردازد!

یدیعوت آحارونوت ادامه داد: به نظر می‌رسد نتانیاهو در حال بررسی چگونگی پرداخت این هزینه است و آمادگی دارد تا اصلاحات قضایی را متوقف کند. او می‌داند که در غیر اینصورت در واشنگتن با در بسته مواجه خواهد شد.

این روزنامه عبری زبان، عربستان را از منافع و اهداف مشترک کنونی نتانیاهو و بایدن دانست و افزود: رسیدن پای نتانیاهو به کاخ سفید به معنای تسلیم‌شدن وی در موضوع اصلاحات قضایی و مسئله فلسطین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید