کودتا در این کشور جدی تر شد

کدخبر: ۵۹۶۴۹۳
اقتصادنیوز: جریان‌های مخالف در سنگال از ژوئن گذشته تظاهرات گسترده‌ای علیه محکومیت عثمان سونکو رهبر خود برگزار کرده‌اند و هزاران تن از مردم این کشور طی همان ماه به خیابان‌ها آمدند.
کودتا در این کشور جدی تر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «اطلاعات آنلانی» به نقل از اشپیگل،  نظام فرانس آفریک (طرح همکاری‌های فرانسه با مستعمرات سابقش در غرب آفریقا) به مرحله افول رسیده است. در سنگال شاهد آن هستیم که جوانان این کشور از فرانسه دور و دورتر می‌شوند چرا که از گروهی که دور «مکی سال» رئیس جمهور این کشور هستند مأیوس شده‌اند.

مکی سال در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی با هدف انتخاب مجدداً در پست ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد. مردم سنگال به مکی سال به عنوان عروسک دست فرانسه و عنصر اصلی سیاست‌های پاریس در آفریقا نگاه می‌کنند.

روابط تنگاتنگ نامزد انتخابات ریاست جمهوری با فرانسه در تعیین نتایج انتخابات بسیار مؤثر است. این روابط باعث شده صندوق‌های اخذ رأی در غرب آفریقا عملاً ناکارآمد باشد.

جریان‌های مخالف در سنگال از ژوئن گذشته تظاهرات گسترده‌ای علیه محکومیت عثمان سونکو رهبر خود برگزار کرده‌اند و هزاران تن از مردم این کشور طی همان ماه به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات و اعتراضات در برخی مناطق به درگیری‌های خشونت بار انجامید به طوری که در جریان این درگیری‌ها چندین تن کشته شدند. تظاهرات کنندگان علاوه بر اعلام حمایت از سونکو به پاساژ‌های بزرگ فرانسوی و محل‌های وابسته به غول نفتی فرانسه (توتال) حمله کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید