قول رئیس سازمان انرژی اتمی درباره فناوری های هسته ای ایران

کدخبر: ۵۹۶۵۳۷
اقتصادنیوز: رییس سازمان انرژی اتمی گفت، با عنایت خاص مقام معظم رهبری در حوزه انرژی اتمی به پیشرفت‌های زیادی دست یافتیم و توسعه نیروگاه‌های برقی را همواره در برنامه داریم.
قول رئیس سازمان انرژی اتمی درباره فناوری های هسته ای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، محمد اسلامی روز چهارشنبه در سفر به خوزستان و در نشست با استاندار خوزستان بیان کرد: این هدفگذاری یک شعار نیست؛ بلکه یک راهبرد است و سازمان انرژی اتمی در این مسیر قرار گرفته تا با توجه به سند راهبردی ۲۰ ساله که در فروردین ماه پارسال توسط رئیس جمهور رونمایی شد؛ توسعه این فناوری در عرصه‌های مختلف ملی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سند توسعه نیروگاه‌های برق و سامانه‌های پرتودهی است ادامه داد: نیروگاه‌های کارون یک و ۲ در آژانس ثبت شده که سابقه آن به بیش از ۵۰ ساله گذشته برمی گردد.

اسلامی افزود: با عنایت خاص مقام معظم رهبری در حوزه انرژی اتمی به پیشرفت‌های زیادی دست یافتیم و توسعه نیروگاه‌های برقی را همواره در برنامه داریم.

استفاده از پرتودهی در تولید محصولات کشاورزی

اسلامی با بیان اینکه در حوزه پرتو دهی نسبت به پیشرفت برخی کشورها، ۵۰ سال عقب هستیم بیان کرد: پرتودهی در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار مهمی برای تولید محصولات غذایی سالم است که دور شدن آفات و افزایش نگهداری محصولات کشاورزی را درپی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید