تشدید تنش‌ها در کابینه نتانیاهو

کدخبر: ۵۹۷۲۹۸
اقتصادنیوز: با مخالفت اعضای کابینه نتانیاهو با فشار بر زندانیان فلسطینی، اختلافات کابینه صهیونیست‌ها وارد مرحله جدیدی شده است.
تشدید تنش‌ها در کابینه نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، جلسه امروز (یکشنبه) برای بررسی طرح «ایتمار بن گویر» به منظور افزایش فشارها بر اسیران فلسطینی به درگیری لفظی بن گویر و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این جلسه از ترس واکنش شدید فلسطینی‌ها تصمیم گیری درباره طرح بن گویر را به پس از اعیاد صهیونیست‌ها موکول کرد.

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این جلسه با حمله به وزیر امنیت داخلی این رژیم، گفت: جان اسرائیلی‌ها از طرح تو مهم تر است و این طرح باید پس از اعیاد یهودی بررسی شود.

از زمان روی کارآمدن کابینه ائتلافی راست افراطی نتانیاهو و وزیران تندرویی چون بن گویر شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است. تصمیمات بن گویر تاکنون چندین بار باعث بروز اختلاف بین وزیران صهیونیست و دستگاه‌های امنیتی شده است.

بن گویر که برای مقابله با مبارزه و عملیات شهادت طلبانه روز افزون جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها راهی جز فشار به زندانیان فلسطینی ندارد، پیشتر نیز تهدید کرده بود که شرایط زندان‌ را سخت‌تر خواهد کرد.

ممنوعیت پخت نان در زندان و الزام اسیران فلسطینی به خریداری آن از خارج از زندان با قیمت‌های بالا، لغو آزادی زودهنگام اسیران فلسطینی و اعمال فشار بر اسیران اعتصاب غذا کننده از جمله تصمیمات بن گویر علیه اسرای فلسطینی از زمان به قدرت رسیدن بوده است.

در اولین واکنش به این دستور بن گویر، اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از دو هفته دیگر اعتصاب غذای نامحدودی را برای تاکید بر حقوق مشروع خود آغاز خواهند کرد.

گروه‌های مبارز فلسطینی نیز تاکنون درباره هرگونه تعرض به اسرای فلسطینی هشدار داده و تاکید کرده‌اند که پاسخ چنین اقدامی را خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید