یک خبر خوش برای تهرانی ها/ از این روز منتظر هوای خنک باشید

کدخبر: ۵۹۷۵۷۳
اقتصادنیوز: از شنبه هفته آینده (۲۵ شهریور) برای استان تهران کاهش نسبی دما هم در مقدار بیشینه و هم کمینه قابل پیش‌بینی است.
یک خبر خوش برای تهرانی ها/ از این روز منتظر هوای خنک باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،مدیرکل هواشناسی استان تهران ضمن بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، روند کاهش نسبی و تدریجی دمای هوا طی هفته آینده پیش‌بینی می‌شود، گفت: پدیده غالب جوی تا پایان شهریورماه به‌ تناوب وزش باد شدید و خیلی شدید به‌ویژه طی ساعات عصر و شب خواهد بود که می‌تواند در مواردی منجر به خیزش گرد و خاک شود.

مازیار غلامی  افزود: فردا (۲۲ شهریور) با عبور یک موج ناپایدار جوی از استان، وزش باد شدید و خیلی شدید به‌ویژه طی ساعات عصر و شب و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه توصیه کرد: هنگام وزش باد به‌ویژه وزش باد شدید و خیلی شدید کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و ریوی در اوج غلظت گرد و خاک از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند. سایر افراد نیز با ماسک رفت و آمد کنند علاوه بر آن استحکام سازه‌های موقت مثل داربست‌ها و گلخانه‌ها، خودداری از پارک کردن خودرو در حاشیه درختان فرسوده و زاویه‌دار، خودداری از قرارگیری در نواحی مرتفع به‌ویژه داربست‌ها و توقف نکردن در زیر تابلوهای تبلیغاتی را مد نظر قرار گیرند. کوهنوردان نیز در صعود به ارتفاعات احتیاط کنند و توصیه‌های هواشناسی را مد نظر قرار دهند.

وی درباره احتمال بارندگی تا پایان شهریور در استان تهران اظهار کرد: بارندگی بیشتر برای ارتفاعات و مناطق بالادست مانند فیروکوه، آبعلی، دماوند، شمیرانات، دربند، درکه، کن، سولقان، وردیج و واریش پیش‌بینی می‌شود که به‌صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود و در پایتخت نیز احتمال وقوع رگبار پراکنده به‌ویژه در روزهای پایانی ماه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به کاهش دمای هوای تهران طی هفته آینده گفت: در صورتی که نقشه‌های هواشناسی طی روزهای آینده تغییر قابل ملاحظه‌ای نکند و همین روند ادامه داشته باشد ، از شنبه هفته آینده (۲۵ شهریور) برای استان تهران کاهش نسبی دما هم در مقدار بیشینه و هم کمینه قابل پیش‌بینی است.

وی با اشاره به کاهش بارش استان تهران در سال زراعی جاری و تداوم خشکسالی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی یعنی مهرماه سال گذشته تاکنون استان تهران به‌طور میانگین ۴۱ درصد کاهش بارش و یک درجه افزایش دما را نسبت به بلندمدت تجربه کرده که نشاندهنده تداوم خشکسالی و موجب افزایش کانون‌های گرد و غبار داخلی شده است اما پیش بینی می‌کنیم بارش طی پاییز به‌ویژه در آبان و آذر در حد نرمال و در نیمه شمالی استان حتی بالاتر از حد نرمال باشد. انتظار می‌رود حاکمیت این وضعیت جوی موجب کاهش خیزش گرد و خاک می‌شود.

غلامی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر به علت تداوم خشکسالی حتی وزش باد ملایم نیز موجب خیزش گرد و خاک می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۹ شهریور گرد و غباری در استان البرز تشکیل شد و به سمت تهران حرکت کرد، یعنی در کمتر از ۲۴ ساعت شکل گرفت، استان را تحت تاثیر قرار داد و از آن خارج شد. در این شرایط امیدواریم بارش طی پاییز در استان‌های همجوار نیز در حد نرمال باشد تا کمتر شاهد خیزش گرد و خاک در این مناطق و انتقال آن به تهران باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید