یک مسئول فرانسوی در نیجر بازداشت شد

کدخبر: ۵۹۷۷۸۸
وزارت خارجه فرانسه سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از مسئولان این کشور در نیجر بازداشت شد.
یک مسئول فرانسوی در نیجر بازداشت شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا وزارت خارجه فرانسه بدون اشاره به نام مقام فرانسوی، از مسئولان نیجر خواست تا هر چه زودتر او را آزاد کنند.

وزارتخانه یاد شده همچنین در بیانیه خود اشاره نکرده که چه کسانی این مقام مسئول فرانسه را در نیجر بازداشت کردند، اما با توجه به روابط متشنج بین کودتاچیان نیجر و فرانسه، به نظر می‌رسد که افراد منتسب به کودتاچیان دست به چنین اقدامی زدند.

کودتا در نیجر در ۲۶ ژوئیه (4 مردادماه) روی داد. «محمد بازوم» رئیس جمهور نیجریه- نزدیک به فرانسه- توسط گارد ریاست‌جمهوری به رهبری ژنرال عبدالرحمن شیانی برکنار و بازداشت شد.

 پس از آن شورای نظامی نیجر ششم مرداد ماه ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کرد.

پنج هفته پس از برکناری رئیس جمهور «محمد بازوم» و به دست گرفتن قدرت توسط ارتش در یک کودتا، معترضان در مقابل یک پایگاه فرانسوی در نیجر برای درخواست خروج نیروهای فرانسه چادر برپا کردند.

روابط بین نیجر و فرانسه، استعمارگر سابق، از زمانی که پاریس حکومت نظامی را نامشروع توصیف کرد، بدتر شد و احساسات ضد فرانسوی را برانگیخت.

فراخوان‌ها برای اخراج ۱۵۰۰ سرباز فرانسوی مستقر در نیجر که به بهانه کارزار گسترده علیه شبه نظامیان اسلام گرا در منطقه ساحل حضور دارند، انجام شد. فرانسه تاکنون حاضر به خارج کردن نیروهایش نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید