نماینده مجلس: وزیر رنگی نمی خواهیم!

کدخبر: ۵۹۸۷۴۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آنجا که ورزش و جوانان موضوع مهم کشور است، لذا نباید به فردی که ۳۰ سال در این حوزه فعالیت کرده اما نتوانسته کاری برای آن کند، رأی اعتماد داد.
نماینده مجلس: وزیر رنگی نمی خواهیم!

به گزارش اقتصادنیوز، مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه های وی گفت: وزارت ورزش و جوانان یکی از وزارتخانه های کلیدی در حوزه ورزشی و جوانان کشور است. این وزارتخانه اگر به درستی هدایت شود و وزیر آن بتواند آن را به خوبی آن را اداره کند، می تواند نقش کلیدی در جذب اعتماد جوانان و حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان داشته باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم افزود: به یقین فهم از ورزش و جوانان می تواند نقش کلیدی در اداره کشور داشته باشد، اما متاسفانه در هیچ یک از برنامه های وزیر پیشنهادی اثری از توجه به ورزش و جوانان کشور دیده نمی شود، این در حالی است که ایشان 30 سال در عرصه ورزش فعالیت کرده و حتی قائم مقام سازمان ملی جوانان بوده است، اما با این وجود باید پرسید خروجی آقای کیومرث هاشمی در حوزه ورزش چه بوده است؟

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از افراد که مهاجرت می کنند، از نبود سیاست درست در حوزه ورزش و جوانان رنج می برند و اگر یک قهرمان ملی ناچار به مهاجرت می شود به دلیل این است که  جایگاه وی، آنطور که باید در عرصه ورزش مورد توجه قرار نگرفته است. در واقع بعد از مدال آوری برای این افراد ارزشی قائل نشده اند، هر چند آقای هاشمی شخصیتی موقر و فهیم دارد، اما خروجی وی در حوزه ورزش و جوانان مورد توجه نیست.

گودرزوند چگینی با اشاره به گزارش کمیسیون فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اضافه کرد: در گزارش این کمیسیون آمده که ایشان را با گرفتن تعهداتی تایید کرده اند، اما اگر وی در جایگاه قرار گرفت، اما به تعهدات خود عمل نکرد، آنگاه باید چه کرد؟ لذا باید پرسید چرا باید به نیرویی بازگردیم که 30 سال برای ورزش کشور خروجی نداشته است؟ این در حالی است که آقای هاشمی در تمامی پست ها و مسئولیت های تصمیم گیری کلیدی در حوزه ورزش و جوانان حضور داشته است، اما این سوال مطرح است که از کدام روش برای چابک سازی ورزش استفاده کرده و برنامه های این فرد برای جلوگیری از مهاجرت جوانان نخبه در حوزه ورزش چیست، و نگفته است راهکارهای اجرایی وی برای حمایت از قهرمانان چیست.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سیاست های کلی نظام در برنامه های آقای هاشمی دیده نمی شود و اگر همه دیده شود، بسیار ضعیف است، ضمن آنکه ما وزیری می خواهیم که رنگی و استقلالی و پرسپولیسی نباشد و از همه تیم ها حمایت کند. این در حالی است که استان هایی مانند گیلان، مازندران و خوزستان می توانند مرکز ورزش کشور باشند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه سیاسی به ورزش، مشکلات در این حوزه را چندین برابر خواهد کرد، افزود: آنچه که وی به عنوان برنامه ارائه کرده، نمی تواند سیاست های کلی نظام را در حوزه ورزش برآورده کند، ضمن آنکه در کشور افراد بسیاری داریم که بهتر می توانند وزارت ورزش و جوانان را اداره کنند، لذا این وزارتخانه کلیدی به یک راهبر حرفه ای نیاز دارد.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه باید پرسید نگاه آقای هاشمی به بخش خصوصی چیست و برای چابک سازی وزارتخانه ورزش چه برنامه ای دارد، گفت: مهاجرت گسترده جوانان ورزشکار به این دلیل است که ما نتوانستیم این سرمایه های ملی را حفظ کنیم، در حالی که ورزش و جوانان موضوع مهم این مملکت است، لذا نباید به فردی که 30 سال در حوزه ورزش بوده اما نتوانسته کاری کند، رأی اعتماد دهیم.

وی در پایان گفت: اگر چه استقلال و پرسپولیس سرمایه های اساسی کشور هستند، اما وزیر ورزش باید غیر رنگی باشد و صلاح همه جوانان و ورزشکاران را مدنظر قرار دهد.

هاشمی برای واگذاری امور ورزش به مردم برنامه ای ندارد

علیرضا ورناصری قندعلی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 27 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه های وی، عنوان کرد: علت مخالفت بنده با آقای هاشمی با وجود سابقه ای که در حوزه ورزش دارد معطوف به چند مسئله اساسی و چند سوال است که در برنامه های هشت محوری وزیر پیشنهادی یا دیده نشده یا کمتر دیده شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس با اشاره به نکات مطرح شده در جلسه هم اندیشی کمیسیون اصل 90 مجلس، یادآور شد: شفافیت مالی در حوزه ورزش به ویژه در میان باشگاه های ورزشی اهمیت بالایی دارد و دسترسی همگان به اطلاعات ورزشی می تواند به شفافیت منجر شود و سوال این است شما چه امکانی را برای دسترسی همگان فراهم کردید؟ چرا باید در سیستم جوانان و ورزش کشور باید شاهد تعارض منافع باشیم.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، ادامه داد: توجه به واگذاری امورات ورزش به مردم به ویژه واگذاری به بخش خصوصی و دانش بنیان ها در برنامه ارائه شده جایی ندارد. یکی از برنامه های اساسی که دولت سیزدهم به آن توجه داشت، برقراری دولت الکترونیک بوده برای برون رفت از مشکلات حوزه ورزش و جوانان و همچنین استقرار دولت الکترونیک چه برنامه هایی دارید؟

ورناصری قندعلی اضافه کرد: بخش مغفول مانده جوانان به ویژه اجرای سند راهبردی وزارت ورزش و جوانان چه جایگاهی در برنامه های شما دارد؟ چرا در برنامه های شما به این موارد اشاره نشده است؟   

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: چرا برای رفع تعلیق فدراسیون های ورزشی و تقویت دیپلماسی ورزش با کشورهای دنیا برنامه ای دیده نشده به ویژه این برنامه باید معطوف به برقراری دیپلماسی با مراکز قدرت، فدراسیون های ورزشی و انجمن های ورزشی باشد.

وی افزود: برای موضوع استعدادیابی نیز باید توضیح داده شود که چه اقداماتی باید در این حوزه صورت گیرد، براساس ماده 94 قانون برنامه ششم مقرر شد به منظور توسعه زیرساخت های حوزه ورزش 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش بانوان، عشایر، روستاها، معلولان و جانبازان اختصاص پیدا کند.

ورناصری قندعلی در پایان ضمن تشکر از رئیس جمهور برای معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان پیشاپیش به وزیر پیشنهادی تبریک گفت و خواستار در نظر گرفتن موارد مطرح شده در دوران وزارت کیومرث هاشمی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید