در قزوین؛

کلاهبرداران اینترنتی نقره‌داغ شدند

کدخبر: ۶۰۰۴۲۴
اقتصادنیوز: ۲ پرونده کلاهبرداری اینترنتی توسط پلیس در قزوین کشف شد و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.
کلاهبرداران اینترنتی نقره‌داغ شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «سرهنگ محمدعلی فرهودی» رئیس پلیس فتای استان قزوین اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قزوین قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در یکی از کانال‌های تلگرامی قصد عضویت و خرید اشتراک اینترنتی داشته که از طریق لینک ارسال شده از سوی ادمین کانال وارد درگاه پرداخت بانکی شده و در نهایت مبلغ ۱۶ میلیون تومان از حساب او به سرقت رفته است.

تابلوی خیابان استاد شجریان مخدوش کردند+ عکس

رئیس پلیس فتای استان بیان کرد: اقدام سریع کارشناسان این پلیس منجر به مسدود شدن وجه سرقتی در درگاه مربوطه شد و پس از هماهنگی قضایی وجه مورد نظر به حساب شاکی عودت شد.

فرهودی به کاربران هشدار داد: لازم است کاربران در مواجهه با این قبیل موضوعات در فضای مجازی، هوشیار باشند و بررسی‌های لازم را در خصوص اصالت درگاه بانکی انجام داده و صحت ادعای طرف مقابل را نیز مورد سنجش قرار دهند.

رئیس پلیس فتای استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

 

شناسایی کلاهبردار اینترنتی در دومین اقدام

 
سرهنگ امیرحسام عزیزی، رئیس پلیس آگاهی استان قزوین نیز اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان قزوینی به واحد گشت پلیس آگاهی که در راستای ارتقاء امنیت در حوالی میدان جانبازان درحال گشت‌زنی بودند و اظهارات وی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از او، بررسی موضوع در دستور کار مأموران این یگان قرار گرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، وی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد شاکی از طریق یکی از اپلیکیشن‌های فضای مجازی قصد فروش لپ‌تاپ خود را داشته که پس از بارگذاری آگهی، فردی به منظور خرید و رؤیت دستگاه، با وی قرار ملاقات می‌گذارد.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین عنوان کرد: متهم پس از دریافت لپ‌تاپ، به منظور بررسی قابلیت‌های اشاره شده در آگهی، از شاکی جدا شده و ضمن عدم مراجعت پاسخگوی تماس‌های او نبوده که به همین منظور مالباخته به واحد گشت مراجعه کرده است.

عزیزی با اشاره به اینکه با بررسی سرنخ‌های موجود و اشراف اطلاعاتی ویژه مأموران، در کمتر از ۲۴ ساعت فرد مذکور شناسایی و دستگیر شد، خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به ۲ فقره کلاهبرداری از این روش اعتراف کرده و با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید